דף הבית / כלכלה / כסף / מדוע התקשורת מנסה להשתיק את המחאות בארה"ב ובבריטניה?

מדוע התקשורת מנסה להשתיק את המחאות בארה"ב ובבריטניה?

דעתו של ג'ייסון ריד, Huffington Post, ארה"ב: "עכשיו, בשבוע השלישי של המחאות במסגרת המבצע "לכבוש את וול סטריט" (Occupy Wall Street), התנועה תופסת מימדים ויציבות. כעת האקטיביסטים בבריטניה כבר מכינים את המבצע "לכבוש את בורסת לונדון".

התנועה נולדה מתוך ייאוש ומתוך קריסת המערכת הפיננסית הכושלת. המוחים מחפשים שינויים וצדק. מדוע התקשרות הייתה זקוקה לכמעט שלושה שבועות כדי להסב את תשומת ליבנו לתנועה כה משמעותית?

מדוע עד עכשיו מנעו מאנשים רבים את המידע הזה? מדוע התקשורת לא שיקפה את התפתחות המחאות באיסלנד? גל המהומות הקיצי בבריטניה הראה שהממשלה הבריטית מגבילה את זכויות האזרח בספרה התקשורתית.

ההבדל בין המהומות בבריטניה לבין תנועת "כבוש את וול סטריט" הוא אדיר. המוחים בניו יורק התנהגו בצורה רגועה, אך רק לאחר שנעצרו 700 איש, שמו לב לקיום התנועה. הזכות להתיר או לאסור את השימוש בזכות הדמוקרטית לחופש הביטוי מנוגדת לעצם הרעיון של החופש הזה.

אם ניקח בחשבון שתנועת "לכבוש את וול סטריט" והגרסה הבריטית שלה "לכבוש את הבורסה הלונדונית" ילכו ויגדלו, התקופה שבין ה-15 באוקטובר ל-12 בדצמבר הולכת להיות מעניינת. נצטרך לעקוב ולבקר הן את התנהגותם של המוחים והן את התנהגותה של התקשורת, והגיע הזמן שהפוליטיקאים יתחילו להקשיב וישימו בצד את הרטוריקה המיושנת".

התייחסותי: הרשויות בכל המדינות חייבות ללמוד את המגמות החדשות של העולם. יהיה להם יותר ויותר קשה לסובב את העולם איך שמתחשק להם, מפני שהוא הופך אינטגרלי וכלי הניהול הקודמים אינם מותאמים אליו… תלמדו קבלה, רבותיי!

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה למען השלום
העולם על סף מלחמות מטבע
תפקיד הפשיעה הגלובלית במשבר הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest