דף הבית / כלכלה / כסף / העולם על סף מלחמות מטבע

העולם על סף מלחמות מטבע

דעתו של נוריאל רוביני, פרופסור לכלכלה, מנכ"ל חברת RGE Monitor: "זעזועים גדולים מצפים לכלכלה העולמית. המזרח התיכון וצפון אפריקה מזדעזעים. אסונות הטבע מתחזקים. משבר גוש האירו ובעיות המיסים והתקציב של ארה"ב הולכים וגדלים. האמצעים הננקטים על ידי המדינות המובילות בעולם ועל ידי ארה"ב במטרה למנוע את המשבר, לא עבדו.

המשבר קשור לרצונה של ארה"ב לשמור על המערכת הפיננסית שלה, הבנויה על ניתוק הכסף מהמוצר ועל הפיכת הכסף לווירטואלי. זוהי הסיבה לכך שהדולר איבד את סטטוס המטבע העולמי. המשבר הפיננסי האמריקאי מאלץ כל מדינה לחפש דרכים לביטחון המערכת הפיננסית שלה. סכסוך המטבעות יתפתח למלחמות מטבע.

ישנו אוסף חוקים של המדיניות הכלכלית, המבוסס על איזון ההוצאות הממשלתיות, הכפופות לחוקי השוק החופשי, אבל ארה"ב, שעוברת על החוקים האלה, הכריחה את העולם לחשוב על התרחקות מההגמוניה הפיננסית של ארה"ב לכיוון רב-קוטביות של מטבעות, בעקבות משבר הדולר.

האויבים העיקריים של הדולר הם המטבעות הלאומיים. ארה"ב אינה מפסיקה את הניסיונות להחליש את האויב העיקרי של הדולר – האירו, לצד מטבעות מקומיים אחרים שמאיימים על יציבות הדולר, ובראשם היין.

המידע על סירובה המוחלט של סין להשתמש בדולר בחישובים ההדדיים הבינלאומיים החל מ-2012 עורר הלם בארה"ב. אפילו בקרן המטבע הבינלאומית מבינים שהחזרה לדיקטטורה של הדולר בלתי אפשרית. אבל ארה"ב מוכנה להבעיר מלחמות אזוריות בכל העולם – במטרה לשמור על ההגמוניה הפיננסית שלה".

התייחסותי: האגואיזם צודק בשאיפתו להישאר בשלטון בעולם שלנו. אבל גילוי הגלובליות והאינטגרליות של העולם, הקשר ההדדי והתלות ההדדית המוחלטים יותר ויותר, עובדים נגד האגואיזם האישי והמדיני. הזעזועים יביאו להכרה בצורך להתאחד למערכת עולמית אחת, בערבות הדדית, לשם ההישרדות. האם זה יקרה לאחר מלחמת העולם השלישית או בדרך של שלום – זה תלוי בהצלחת בירור תכנית הטבע, שמחייבת אותנו, ללא קשר לרצון שלנו, ליצור מהאנושות מערכת אחת.

ידיעות קודמות בנושא:
מצפה לאירופה עתיד עגום
מהומות רעב
משבר באירופה: יותר הומלסים מהמעמד הבינוני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest