דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדוע איני שומע את מה שהמורה אומר?

מדוע איני שומע את מה שהמורה אומר?

laitman_2009-06_3382_70.jpg

אי אפשר להתקדם בצורה נכונה, אם אתה מנוהל על ידי דעה עצמית, מפני שאתה כולך נמצא בעולם הזה. אתה תוכל לגדול רק אם תגלה את קיומן של שתי דעות ברורות, הדעה העצמית שלך ודעתו של המורה, תבין את השוני ביניהן, ותערוך הקבלה ועימות ביניהן כדי ללכת אחר כך תמיד באמונה למעלה מהדעת שלך ולקבל את דעתו של המורה.

כך צריך כל הזמן לבחור ולהתקדם, על ידי העדפת דעתו של המורה על פני דעתך, למרות האגואיזם שלך, שגדל יותר ויותר, ולמרות כל הספקות והוויכוחים הפנימיים שלך. למרות העובדות הכאילו ברורות, וההיגיון הבריא, שאומר לך שאתה הולך לא עם השׂכל שלך, אלא למטה או למעלה מהדעת שלך.

אם האדם מסוגל להתגבר על כל הבעיות האלה, אז הוא יוכל להתקדם. ואם לא, אז אין לו שום סיכוי להצליח. לכן רק בודדים משׂיגים את העולם הרוחני. מפני שעל מנת לעמוד בפני מאבק פנימי כזה וכל הזמן ללכת נגד ההיגיון שלנו, אנחנו זקוקים לתמיכת הקבוצה שתמיד מחזקת את הסמכותיות של המורה. כלומר חייבים להרכין את הראש בפני הקבוצה, כדי לקבל ממנה כוחות לגבור על הדעה העצמית ולקבל את דעת המורה.

כאן בעבודה כבר משתתפים שלושה: אדם, מורה וקבוצה. וכל זה נחוץ כדי להשיג את גילוי הבורא (שיכול להתגלות גם מצידו ההפוך), כדי שדעתו של המורה ודעתו של הבורא יתאחדו לדעה אחת. ואז האדם יוכל להתקדם, בכך שהבין, שקבוצה ומורה, הם הנציגים של הבורא ביחס אליו. וזה אומר, שעליו לברר את כל ההבנות, ההערכות והבחירה שלו, רק ביחס אליהם.

אם התמזל מזלך, אז אתה תעשה את זה ותלך קדימה. ואם לא, אז אתה אפילו לא תרגיש, שאינך עושה את הבחירה הנכונה ולא הולך בכיוון הנכון. לא תהיה לך שום סקאלה, שביחס אליה אתה יכול למדוד זאת.

אז מתי מילים שיוצאות מהלב, נכנסות אל הלב? מתי תתחיל לשמוע את מה שהמורה אומר לך? כשתקבע בצורה נכונה את דעתך ביחס לדעתו של המורה.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 25.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
את הרוחניות לא ניתן לבטא במילים
דברים היוצאים מן הלב, נכנסים אל הלב
אין דרך עוקפת למעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest