דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / העולם דרך משקפי הרצונות

העולם דרך משקפי הרצונות

laitman_2011-04-01_9999_w-70.jpg

ספר הזוהר, פרשת תרומה, סעיף ד': "…יעקב, שהיה שלם, הביא אהבה בשני העולמות, שנשא שתי אחיות לאה ורחל, שני עולמות בינה ומלכות".

שאלה: אילו רצונות פנימיים שלי נקראים "אחיות"?

תשובתי: באדם קיימות דרגות דומם, צומח, חי ומדבר.

כל העולם שאני רואה, זה הרצון שלי, המחולק להמון רצונות פרטיים שכל אחד מהם יוצר בהרגשה שלי איזושהי דמות גשמית.

אנחנו "רואים" את הרצונות שלנו, אנחנו מסתכלים לתוך עצמנו, לתוך הרצון שלנו, המחולק לחלקים, אובייקטים של העולם. אנחנו רואים את העולם בצורה תלת מימדית, כאילו שמסתכלים דרך משקפיים תלת מימדיים ולא מרגישים שנמצאים באיזו מציאות וירטואלית, מפני שאין לנו עם מה להשוות את ההרגשה שלנו, ולכן נדמה לנו שאנחנו קיימים בעולם אמיתי. כלומר את מה שאנחנו מרגישים בתוך הרצון שלנו, אנחנו כאילו רואים מבחוץ, לפנינו. אך אם בנוסף לעולם הזה היינו רואים מציאות אחרת, אז היינו מגלים, שהמציאות של העולם הזה היא יחסית.

חלקים של הרצון שלי מציירים לי דמויות של טבע הדומם, צומח, חי ובני אדם. אך אלה לא בני אדם, שניצבים לפניי בעולם הזה, אלא הרצון שלי בדרגת "אדם" שמתחלק להמון חלקים, וכל חלק של הרצון שלי אני רואה בצורת דמות של בן אדם מסוים.

יש לי רצונות, שנמצאים בדרגת חי, ולכן אני רואה בעולם הזה כל מיני חיות. יש רצונות שקיימים בי עכשיו, יש כאלה שהיו בעבר או שיתגלו בעתיד, ולכן אני רואה את העולם מתפתח, כמו סוגי חיות שנכחדו, או סוגים חדשים שפתאום מופיעים לפניי. זה אומר שהם צפים בהכרה שלי ונעלמים. ואותו הדבר גם בדרגות דומם וצומח.

אין עולם, זה פשוט הרגשות שלי בתוך הרצונות שלי, כשחלק מהרשימות (גנים של מידע) עולות, מחליפות רשימות אחרות, וכך בזה שאני מרגיש יישׂום של הרשימות שלי, אני מרגיש שאני חי בהם, ולמעשה אני חי בעולם הזה. זה איזה סרט פנימי, שמקרין לי את האור הקבוע, בכך שמעורר רשימות שכל הזמן מתחלפות.

בתהליך התפתחות הרשימות (רשימו, זה רישום מידע בזיכרון שלי), חלק מהם תלוי בנכונות שלי לעבד רשימות חדשות, וחלק מהרשימות מתעוררות בעצמן. כל תהליך ההתפתחות הזה, שמתנהל בפני עצמו, נקרא "בעיתו" (בזמנו), ואם אני רוצה לזרז אותו ומסוגל לזה, אז דרך התפתחות כזאת נקראת "אחישנה" (זירוז הזמן).

אך מדובר רק על הרשימות שמתעוררות בי, שאותם אני מרגיש כעולם, כעצמי וככל תהליך ההתפתחות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 25.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הציור של האגו שלי
עולם הרצונות
כל העולם בתוך רשימו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest