דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדבר מלא בחלב ודבש

מדבר מלא בחלב ודבש

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הערבות בערבה

אנחנו נמצאים במקום מיוחד מאוד, במדבר. זה בעצם אותו הנוף, אותם המקומות שבהם הולכים אנשים שרוצים לצאת מהאגו שלהם, מה"מצרים" שלהם, ולהשיג רצון שמכוון במלואו "ישר אל הבורא", אל העליון.

במדבר הזה כביכול אין חיים, אבל זה לא נכון. אנחנו מגלים כאן אדמה מלאה בחיים. יש כאן הכול, ואנשים דווקא יכולים לחיות במדבר. יש כאן מים תת קרקעיים, אוויר מיוחד, חיות, צמחים. רק נדמה לאדם שאין כאן שום דבר, מפני שהוא לא התרגל לחיות בהתעלות מעל עצמו. אך כשהוא מגלה את המצב הזה, הוא רואה שהוא לא צריך יותר מזה, רק להתעלות.

לכן, עבור הרצון האגואיסטי זה מדבר, אך כאשר אנחנו מתעלים מעליו על ידי המאמץ שלנו, אנחנו מגלים שזוהי ארץ מלאה חלב ודבש, שיש בה הכול. כך המדבר הופך לארץ ישראל: תחילה האדם מרגיש כמו במצרים, לאחר מכן כמו במדבר, ולאחר מכן כמו בארץ ישראל, שבה אנחנו כבר מגלים את העולם העליון.

לכן המקום הזה הוא מאוד מיוחד, לפי ענף ושורש, כך שהוא צריך לעזור לנו. אין כאן מחשבות זרות, אין כאן רצונות זרים. נשתדל לעשות את זה!

כל אחד חייב להשתדל כל הזמן להתעלות מעל עצמו ולהימצא ברצון הכללי. כפי שטיפות מים שמתחברות יחד הופכות לטיפה אחת שלמה ולא לאוסף של כמה טיפות. זהו הטבע של תכונת ההשפעה. כך גם אנחנו צריכים להרגיש שקיים כאן רק רצון אחד, מחשבה אחת, כוונה אחת.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הערבות בערבה, 18.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מקום קדוש שפותח את הנשמה
הכנס בערבה – ניתוק מההפרעות
העבודה במדבר הצחיח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest