דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מבט על העולם מהקומה השנייה

מבט על העולם מהקומה השנייה

הרצונות של הציבור נמצאים כאילו בקומה הראשונה, היכן שקיים קשר פשוט בין הרצון והמילוי. ואנחנו חייבים להיות בקומה השנייה, ששם קיימים יחסים בין המקבל והמשפיע, כלומר, הכוונה.

אני יכול ללכת למסעדה, לשלם כסף ולקבל עבורו תענוג. ואני יכול לבוא להתארח אצל חבר ולא לשלם בכלל כסף. הרי, אני משלם לו על ידי היחס שלי, וגם הוא מביא לי תענוג על ידי היחס שלו. כלומר, אנחנו כבר נמצאים בקומה השנייה.

במסעדה הייתה רק קומה אחת: אני קיבלתי תענוג ונתתי עבורו פיצוי כספי, נתתי תענוג באותה הרמה, באותה הקומה. אבל עם החברים זה אחרת: אני קיבלתי מהחבר איזה כיבוד, אבל לא שילמתי עבורו בכסף ואני נהנה מהיחס שלו אליי יותר מהכיבוד.

בקומה השנייה המילוי הוא היחסים שלנו בינינו. לא משנה איזה כיבוד קיבלתי ממך, אפילו רק כוס קפה, אבל היחס שלך אליי יכול להיות פי מיליארד יותר יקר לי.

אנחנו עושים נחת רוח לבורא על ידי מה שאנחנו עושים בקומה השנייה. בקומה הראשונה המילוי הזה אינו מורגש – מורגש שם רק מילוי בבטן, ולא חשוב לי ממי קיבלתי אותו. וה"כלים" של הקומה השנייה הם יחסים אישיים.

אני מרגיש את הכאב של הזולת בקומה הראשונה – זה נקרא, "להצטער בצער הציבור". אבל אחר כך אני זוכה ב"תענוג עבור הציבור כולו". לשם מה אני עושה את כל זה? – בשביל לעשות נחת רוח לבורא.

אני יוצא אליהם כבעל המסעדה ללקוחות הרעבים ואומר להם שאני אספק להם אוכל. אבל באותו הרגע אני מתחיל ללמד אותם ומזמין אותם לקומה השנייה. אני אומר שאנחנו נתחבר וניצור בינינו קשר שייתן לנו כוח מיוחד שאיתו אנחנו כבר לא נהיה תלויים באף אחד, באף ממשלה או פקיד. אנחנו בעצמינו נסדר את העולם שלנו.

אבל אסור להגיד את הדברים האלה לאנשים בהתחלה, כי הם לא יאמינו. קודם צריך באיזושהי סדנה לגרום להם להרגיש שזה באמת אפשרי. ואחר כך לומר להם: "שימו לב, בזכות הכוח שאנחנו עכשיו גילינו בינינו אפשר לתקן את כל החיים שלנו".

ואנחנו נקבל את הכוח הזה רק מתוך החיבור עם הקבוצה, המורה, הספרים. אפילו בקומה הראשונה אי אפשר להתקיים בהצלחה ללא עזרתם. אנחנו רואים שהעולם לא מסתדר בלי זה. יש שפע בעולם, ואנשים לא יכולים לסדר לעצמם חיים טובים, כי אין להם כוח החיבור.

כוח החיבור שיש להם הוא שלילי, הרי, כל אחד רוצה לנצל את כולם. לכן חצי עולם זורק עודפים של אוכל, וחצי עולם גווע מרעב. והפער הזה יגדל מיום ליום. הרי, אנחנו חייבים להבין שכל זה קורה בגלל הקשר הלא נכון בינינו, שאותו אנחנו לא מסוגלים לתקן, אבל הכול תלוי בו. ובינתיים, הפער בינינו הולך וגדל.

ב- 30-40 השנים האחרונות העולם השתנה מקצה לקצה – כולם רבים עם כולם. במדינות ערב, שקודם היו מחוברות על ידי האידיאה המשותפת, פרצו מלחמות, סכסוכים, אלה נלחמים עם אלה. הרי, ההשגחה העליונה מנסה לגלות לנו באופן ברור שחסר לנו קשר נכון בין אנשים, ורק הוא הסיבה לכל הרוע בעולם.

אנשים כבר מבינים את זה. כאשר אנחנו מדברים על זה, הם מסכימים די מהר. כלומר, ניתן בעזרת כמה משפטים להביא כל אחד למסקנה שהחיים הטובים שלנו תלויים בקשר הטוב בינינו. רק בני האדם מייד אומרים שלא ניתן לתקן את זה.

ולא צריך להתווכח איתם, צריך רק להזמין אותם לסדנה, כדי שהם יחוו ויבדקו בעצמם האם זה אפשרי או לא. לא מן הסתם כתוב "אין חכם כבעל ניסיון".

מתוך ההכנה לשיעור, 26.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
העולם הוא תינוק שנמצא על הידיים שלנו
האיחוד הוא המבנה החדש של האנושות
כל המצטער עם הציבור זוכה לנחמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest