דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבט על הבורא דרך זכוכית מגדלת

מבט על הבורא דרך זכוכית מגדלת

הכול נברא על ידי האור שפועל בתוך הרצון לקבל, שנברא "יש מאין". הרצון מתעבה על ידי האור שפועל עליו, גדל כמו בצק שמרים.

ההבדל בין כל בחינות הרצון: שורש, א', ב', ג', ד', נובע ממידת השפעה השונה של האור על אותה הנקודה "יש מאין", שקיימת בשורשים עצמם, עד שהתכונות שלה יהיו הפוכות לחלוטין לאור.

זה יסמל שהאור הפך אותה לעבה, עד לבחינה הרביעית האחרונה. כי למעשה, העביות הזאת נעשית על ידי תכונות האור שהופכות להופכיות שלהן, בכך שנשברות בפנים על ידי הנקודה "יש מאין".

ישנה העתקה בין האור והחושך. למעשה החושך, זה אותו האור, רק האחוריים שלו. לכן בארמית "לילה" נקרא "אורתא".

בלילה קיים הכול אותו הדבר כמו ביום, ההבדל הוא רק בזה שהנקודה השורשית הופכת את האור, ובזה הופכת אותו להופכיות. כאילו שיש זכוכית מגדלת ששוברת את הקרניים והופכת הכול ממעלה למטה: מצד אחד היה אור ומצד שני נהיה חושך.

זכוכית המגדלת הזאת, זאת אותה הנקודה "יש מאין". יוצא, שב"מלכות" אין שום דבר שלא קיים ב"כתר", רק בצורה הפוכה. ההופכיות הזאת נקראת "יש מאין".

הבורא ברא העתקה, הטבעה של עצמו, שנקראת "נברא": אדם וחוה, חותם ונחתם וכולי. לכן אנחנו צריכים להשתמש בכל מה שיש ברצון לקבל שלנו, רק בצורה הפוכה: להפוך אותו, להכניס לשם את ה"מאין" במקום ה"יש". וכשאנחנו רוצים להשיג את ההופכיות הזאת, אז מבטלים את אותו האגו הטבעי שקיים בנו, ואז שוב הופכים להיות דומים לאור.

כל צורות הרצון באות מהאור שהטביע את עצמו בתוך הנקודה המרכזית של הנברא. רק שהצורות האלה הן הפוכות, כדי שאנחנו נוכל בהופכיות הזאת להשיג את הבורא.

מתוך שיעור על תלמוד עשר הספירות, 17.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להרגיש את כל צורות העליון ולהסכים
נוטלים יוזמה מהאור
מבט על הבורא מנקודת הנברא

One comment

  1. שלום רב,
    אתה כותב:ההבדל בין כל בחינות הרצון: שורש, א', ב', ג', ד', נובע ממידת השפעה השונה של האור
    השאלה היא ממה נובע שוני בהשפעה? מה גורם להבצרות השוני? הרי אור לא משתנה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest