דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / לתשובה הנכונה תגיעו בעצמכם

לתשובה הנכונה תגיעו בעצמכם

photo_rav_gh70_055l.jpg

שאלה: האם אין סכנה שאנשים פשוט יזנחו את המצוות המעשיות בגלל ההסבר שתרי"ג המצוות הן בעצם תרי"ג הרצונות, ויתחילו לפתח את הפנימיות בלבד? כתוצאה מכך יכול להיווצר מצב הפוך וקיצוני שכמו שעזבו את פנימיות התורה והתמקדו רק במצוות החיצוניות, עכשיו יעזבו את המצוות החיצוניות ויתמקדו רק בפנימיות… ואז מה יהיה?

הנה, אני דוגמא טובה לכך. שמרתי שבת ומצוות ולא הייתי שלימה עם כך, נתקלתי באתר kab.tv וקיבלתי אישור להבנה שלי, שאני מתעסקת בחיצוניות וב"מצוות אנשים מלומדה". שמרתי מצוות בלי לחלוחית של פנימיות וזה קשה, קשה מאד בלי הרגשה של תכלית. למרות כל זאת, האר"י הקדוש כן הקפיד לשמור שבת, את כל ל"ט אבות המלאכה הוא שמר בקפידה.

מה יש לרב לומר על האיזון שבין מילוי הפנימיות ושמירת המצוות בפועל מתוך רוחניות לשמה ושלמות?

תשובה: החיפוש האישי שלך יוביל אותך לתשובה הנכונה, אותה את צריכה למצוא בעצמך. כל אחד יוצר לעצמו את הסביבה המורכבת מהמעשים הפיסיים ומהשאיפות הרוחניות, מביצוע מלא עד לחוסר ביצוע מוחלט של המעשים הפיסיים. העיקר הוא שכל התיקון מתבצע רק במחשבה, כדברי ה"זוהר", "הכול במחשבה יתבררו".

שאלה: באחד מספריך כתבת, שעד לחורבן בית המקדש השני, המגע שלנו עם הכוחות הרוחניים היה קרוב ומשמעותי יותר, בפרט דרך בית המקדש והעבודה שנעשתה בין כתליו. האם זה מראה על התפקיד החשוב של הטקסים בעולמנו כדי להשיג את העולם הרוחני?

תשובה: זה מראה על כך שהאדם ביצע מבחוץ ומבפנים, בכל האפשרויות שלו, את הפעולה של ההשפעה והאהבה. בכל הגילויים שלה.

One comment

  1. על סרגל הכלים יש רדיו, ועכשיו משדרים מערכונים מצחיקים, אליפות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest