דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / בצלם אלוקים ברא אותו (למתקדמים)

בצלם אלוקים ברא אותו (למתקדמים)

photo_rav_gh70_215.jpg

שאלה: האם תוכל בבקשה להרחיב בעניין בריאת האדם לפי דמותו של הבורא? חוכמת הקבלה אומרת ש"דמות" זה חותם שנחתם, שטבעת החותָם היא הכוח העליון והאנושות היא חותם של שעווה שמנוגד בצורתו לבורא. לעומת זאת בחברה שלי מלמדים שנבראנו לפי דמות הבורא במובן הטוב, כמו שאומרים "הוא העתק מדויק של אבא שלו".

אני חושב שכל חכמת הקבלה מבוססת על הגדרת המילה "דמות", ולכן לדעתי חשוב מאד להסביר אותה במשמעות של טקסטים מקוריים, אם אפשר, בבקשה, כולל את ספר בראשית.

תשובה: האור, התענוג, בחתימה שלו על הרצון, יצר "מתחתיו" רצון, שרוצה לקבל ממנו תענוג. לאחר מכן אותו האור גילה לרצון ליהנות את המהות שלו, של "הנותן", ובעשותו כן הראה לרצון שהוא מנוגד לו. זה גרם לרצון להיות דומה לאור – לנותן.

בתהליך התפתחות זה אנחנו הם אלה שמבצעים, אם בחוסר הכרה או בהכרה, כלומר "בחוסר הכרה" עד שמופיע בנו הרצון להיות בהכרה ואחר כך בהכרה ממש, כשבלית ברירה אנחנו מגיעים לחוכמת הקבלה – לשיטה להידמות ההכרתית לבורא.

הביצוע ההכרתי להיות דומה לבורא, נותן לאדם את הכוח לשליטה עצמית ולשליטה על העולם שלו. כולם יגיעו לזה, או בייסורים, או על ידי הבנת הצורך לכך, ולאחר מכן בהכרה ובאהבה!

4 comments

  1. מומלץ בחום סרגל כלים של קבלה לעם.

    לחיים בני ברוך.

  2. לרב ולבני ברוך תודה על ספרי רב"ש שיצאו לאור, תודה על מפעל החיים האדיר הזה

    http://www.kab.co.il/kabbalah/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%99-%D7%A8%D7%91%D7%A9

    כתבי רב"ש ניתנים להורדה, טעמו וראו, אוצר רוחני

  3. "ואהבת לרעך כמוך",

    כמוך גימטריא אלקים,

    בשיעור בוקר אמרת כי גימטריא פירושה מידת ההשתוות לבורא בגובה ובאופי,

    והבן.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

     לרב לייטמן- אודה לתגובתך .

    כל אותם מקובלים קדומים הרב אשלג רבי נחמן מברסלב וכו' כולםהיו אנשים עובדי ה' שומרי תורה ומצוות , ועצם עובדה זו איפשרה להם להבין יותר ויותר את עומקו של הצו האלוקי.

    איך אתה יכול לעשות כזו הפרדה בין אמירות אלוקיות כ"כ נשגבות לבין קיומן של המצוות .  הרי שדבר אחוז בדבר?!

    איך זה שמלבדך אין דמויות נוספות בכל הערוץ הזה שהן בעלת חזות דומה לאותם מקובלים מהם אתה יונק?הרי אדם שמאמין באלטרואיזם ובהשפעה של טוב צריך להכיר בכך שיש אנשים נוספים חכמים לא פ חות שניתן לינוק מהם .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest