דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשמוע את השיעור, כמו בפעם הראשונה! (למתקדמים)

לשמוע את השיעור, כמו בפעם הראשונה! (למתקדמים)

לשמוע את השיעור, כמו בפעם הראשונה! שאלה: לפעמים אתה יושב בשיעור ולא שומע כלום! לפעמים אתה נרדם… ולפעמים נדמה לך שכל מילה ברורה ופשוטה… ממש גילוי! במה תלויה ההרגשה בזמן השיעור? בשיעור עצמו או במי שיושב בשיעור, בעצמך או בחומר הנלמד… איך לעשות שכל יום השיעור יישמע לך כמו בפעם הראשונה, כשלא יכולת לעצור את הדמעות מרוב התרגשות?
תשובה: אני מבין אותך. זה קורה לכולם. הבורא נותן לאדם רק את הרצון הראשוני למטרה הרוחנית – מעורר את ה"נקודה שבלב", ומביא את האדם למקור (ספר, מורה, קבוצה, אינטרנט). לא יותר. על האדם להמשיך את הרצון הזה שקיבל מלמעלה, לפתח אותו עד ממדי עולם האין סוף.
ללא לימוד קבלה בסביבה נכונה – אי אפשר לעשות זאת (ראה הקדמה לתע"ס, אות קנ"ה, ומאמר החירות). אחרת, תמשיך לאכול כך את עצמך במשך שנים רבות.
מאוד חשובה ההכנה לשיעור. היא מתחילה לפני השינה. צריך להירדם עם ספר קבלה ביד. לקום חצי שעה לפני השיעור ולכוונן את עצמך לפני השיעור. ללא הכוונון הזה, השיעור אינו אפקטיבי.
צריך לעבור את התקופה הזו ביתר מרץ: מהתעוררות הנקודה שבלב ועד מעבר ה"מחסום", עד לכניסה לרוחניות. בהצלחה!

6 comments

  1. לחיים!

  2. לישון עם הספר?

    אפשר גם לשיר לו שירי ערש וכאלה?

  3. אסתר המלכה:)

    תודה על העצות, אשתדל ליישם:)

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה לך על אהבתך, רב יקר

  5. שלום הרב ליטמן מה שלומך ?  אני כל יום נכנסת לבלוג שלך  ונדהמת מהשפע הרב שיש לך למסור לנו  כמעיין שזורם בלי סוף .וזה מבחינתי מעיין הנעורים.  כבוד הרב קראתי בסוף השבוע כתבה במוסף השבת על ילדי הסירנה  חברה             בוגרים מקרית שמונה  שחיו תחת אימת הקטיושות לפני כמעט עשרים שנה . הם נסעו לשדרות ונפגשו עם הילדים שחווים עתה בימים אלו את חרדת הקסמים .הדבר העצוב והקשה ביותר עבורי היה התחושה שלהם של כולם שהמדינה מפקירה אותם "אנחנו לא מרגישים שלמישהו באמת אכפת מאיתנו "   "אני מרגישה שהמדינה  לא חלק מאיתנו אנחנו חיים פה בשגרה לא רגילה ,והם שם כל אחד בבועה שלו.בתל אביב , בבאר שבע ,מקומות שרחוקים מאיתנו רק 40 דקות "  ואלה כבוד הרב דברים שהם אמרו , ובנוסף מסקנתם היתה שהם ילדי שנות האלפיים שמדינת ישראל מרשה לעצמה   .שילדים יחיו כמו שחיו לפני 20 שנה בקרית שמונה  לא ירצו להתגייס. 

  6. איך האדם סופג התפעלות מהקבוצה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest