דף הבית / משבר עולמי / לצאת מהמשבר נכון

לצאת מהמשבר נכון

photo_rav_gh70_213.jpg

מן העיתונות: רבים מהכלכלנים והאנליסטים ברחבי העולם מרגישים שהמשבר הכלכלי העולמי מוביל אותם לדרך ללא מוצא. חלקם אמנם מבטיחים יציאה מהמשבר בשנה הקרובה, אבל אחרים טוענים שהעולם ישתנה עד כדי כך, שהמכונית הפרטית תהיה בחזקת מותרות בארצות אירופה, ושהעלייה החדה בשיעור העוני בארצות הברית תהיה עד כדי כך גבוהה, שתוביל להפיכה.

התייחסותי: אני לא שמעתי אף החלטה נכונה שהתקבלה בנוגע לפיתרון המשבר! בסופו של דבר נוכל לצאת מהמשבר בצורה נכונה, רק אם כל אחד יצרוך את מה שנחוץ לקיומו, כדי שהאחרים יוכלו להתקיים. ביחס הנכון לעצמו ולאחרים, ירגיש את הקיום הנצחי, השלם, בדבקות עם הטבע – הבורא.

3 comments

  1. לרב לייטמן שלום,

     כקורא בבלוג וכאקדמאי, מפריע לי שאין התייחסות מצדך למקור ממנו אתה לוקח את הידיעות עליהן אתה מגיב. אשמח מאוד אם תציין גם את המקור.     תודה מראש עידן.

  2. גדי ראוך

    שלום הרב לייטמן, מה שלומך?

    אני עובר ב-3 שנים האחרונות תקופה קשה מאוד ולעיתים לא רחוקות עברתי משברים משונים כמו מאתמול. יש לציין שעד גיל 36.5 לא היו לי קשיים או משברים אלא לעיתים נדירות ביותר. אני נכה צה"ל על רקע נפשי בלבד. עברתי לפני כ-4 שנים מהפך נפשי שלילי בעקבות רצוני להתחבר למימד או למציאות הקולקטיבית וההומוגנית של רוב בני האדם בניגוד למציאות(מימד) האינדיוידואלית והנאיבית (עיורון נפשי) שלי עד לפניכ- 4 שנים(הייתי אז הייתי רגוע מאוד(!!!) למעט מקרים לא נפוצים בעליל, כאמור שונה מאוד מכיום היות ואני לא רגוע תגובתית וגם דיכאוני תגובתי) , שהבנתי ויזמתי שינוי דרסטי עלידי דיבור על התופעה הנדירה לרופא ולקבוצה הטיפולית, ואז הכל השתנה למעשה, מאבחנה קלה יחסית (אישיות גבולית)למחלה נפשית בלתי טיפוסית ואם לא הייתי מספר ("בפרהסיה") לרופא ולקבוצה, אני מאמין שלא הייתי מקבל אבחנה כזאת חמורה והייתי נשאר רגוע יחסית. היום בהיותי לא מזמן בן-40 אני מרגיש רע מאוד בגלל אירוע שקרה לי אתמול. היכו אותי אנשים ללא הצדקה באמצע רחוב קינג ג'ורג' בירושלים. רדפו אחרי ממדרחוב בן-יהודה אנשים אכזרים  ושליליים שלא הכרתי לפני כן. אני הזמנתי משטרה אבל לא עשו מספיק. אני אלך הערב להתלונן שם.

    הרב לייטמן איך אתה מציע לי להשתנות לטובה דרך הקבלה(למשל ספר אולי). אני מאוד רוצה להשתנות ולהפול לאדם חדש גם בעזרת המניפולציה הויזואלית שהמצאתי שגם היא מועילה. אולי תיקון יעזור. תודה רבה ובברכה,

    גדי ראוך( שם מלא -גד נסים ראוך)

  3. גדי ראוך

    המשך לבקשת עזרה הראשונה של גדי ראוך. שכחתי להוסיף שיש לי בית בבעלותי עם שותף לדירה, אך אין לי משפחה כי הם גרים בחו"ל, אימי ואחי, ואבי נפטר בשנת 2002. אין לי חברים בכלל. ועדיין אין לי מטפל כבר כמעט 3 חודשים. אני מנסה כל דרך כדי להיות רגיל ורגוע.

    בקיצור אין לי סיבה לחוש אושר. מאתמול הטראומה השפיעה מאוד.

    אנא ממך תעזור לי, 

     תודה לך,

    גדי ראוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest