דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לנבט דרושה קרקע פורייה

לנבט דרושה קרקע פורייה

שאלה: איך יכול להיות, שאנשים אחדים לומדים הרבה שנים, משתתפים בקבוצה ובהפצה ומסתבר שעד עכשיו אין להם רצון והם צריכים לייצב אותו?

תשובתי: לפעמים לאדם נדרשות עשר שנים כדי להבין שאין ברירה וצריך להתחבר עם אחרים. אבל אלה הן לא שנים שבוזבזו לשווא. הכול נלקח בחשבון.

כי אנחנו לא יודעים ולא מבינים מה זאת דרגת דומם. לפי היקום שלנו רואים כמה זמן לוקח לייצב אותה, מיליארדי שנים. כלומר זהו תהליך נסתר מאוד שעובר בצורה מאוד איטית ובהדרגה, אבל אנחנו חייבים לעבור את הדרגות הללו.

"דרגת נפש", זה היסוד שלנו, והיא חייבת להגיע לשלמותה כדי שאחריה תתחיל "דרגת רוח". רוח, מסמלת, שכבר יש לנו תנועה מעצמו. ואילו הנפש אינה יכולה לזוז בעצמה. אדם בא והולך (לשיעורים, לסדנאות), מקשיב, אבל לא שומע, אבל ממשיך וממשיך, כך עוברות שנים רבות.

זוהי דרגת הדומם, הוא עדיין בתוכו לא יכול להוציא שום פעולה, כי נמצא בדרגת דומם! אז מה? אני ממתין בסבלנות, כי אני רואה שהוא בכל זאת משתנה. אף שהוא בינתיים לא גדל לקראת האור, כמו צמח שמתחיל לצאת מהאדמה.

הוא בינתיים רק קרקע שעוברת כל מיני מצבים: התכווצות והתרחבות, אבל בעצמו לא יכול לבצע שום פעולה. הכול נעשה בהתאם לתנאים החיצוניים.

בצורה כזאת אנחנו צריכים לסדר את עצמנו ולספק לכל אחד השפעה מרבית. אבל אם האדם בורח מזה, אז אין מה לעשות. אז זה לא ייקח לו עשר שנים, אלא כמה גלגולים.

מתוך שיעור על המאמר "וזאת ליהודה" של בעל הסולם, 29.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
דרגת הדומם היא ההתחלה של הכול
ביטול עצמי, העיקר לא להתנגד
מעוניין להחליף דירת קרקע בדירה בקומה א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest