דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / טוב שהאגו שלי בייאוש!

טוב שהאגו שלי בייאוש!

ספר "שמעתי", מאמר נ"ט: "ענין מטה ונחש":

"מה שאין כן, אם השכל של האדם אינו משיגו, אלא שהוא מתנגד לדעתו של האדם, והאדם צריך אז לומר, שהאמונה הוא למעלה בחשיבות מהדעת שלו.

נמצא שמשפיל אז דעתו, ואומר, מה שהוא מבין בתוך הדעת, שהוא מתנגד לדרך ה', אז האמונה נמצא אצלו למעלה בחשיבות מהדעת שלו.

כי כל השכליות, שהוא בסתירה לדרך ה', הוא השכל הזה כלום לא שוה, אלא "עינים להם ולא יראו, אזנים להם ולא ישמעו". היינו, שמבטל את כל מה שהוא שומע ורואה. זה נקרא, שהולך למעלה מהדעת."

אם אני משתדל לקבל כוחות מהסביבה ומהבורא וממשיך בדרך, אף על פי שהיא נראית לי ללא שום תועלת ותקווה, אז זה נקרא שאני הולך באמונה, בהשפעה. כי אני מזלזל במה שהשׂכל אומר לי.

יכול להיות שאני עדיין מקווה לקבל מתי שהוא את הרצוי, וחושב שאחר כך אראה את התועלת, למרות שעכשיו אני לא רואה. אז במקרה כזה, אני הולך "בתוך הדעת". אני פשוט מסכים לאיזו ארכה ומקווה לראות הכול "מעבר לסיבוב".

או שאני תופס את זה כהזדמנות לוותר על השכר, לעלות לדרגת השפעה וללכת ללא שום חשבון לתועלת עתידית לעצמי, ללא שום תקווה לקבל משהו. ואני גם לא רוצה שתהיה תקווה, אלא אני רק רוצה פשוט להמשיך בידיעה שאין לי כלום וגם לא יהיה לי כלום, ובכל זאת אני עושה את זה כדי שיחד עם החברים נעשה נחת רוח לבורא.

מנקודה כזאת יש לי כבר את הזכות לבקש כוחות. אסור לחפש במצב של ייאוש איזה שהם תומכים חומריים: "אחר כך אני עוד אראה… זה בטח ייפתח לי… תבוא הגאולה, כי היא הרי באה בפתאומיות, בחיפזון…". כך משחקים בבורסה, בזמן נפילת המניות בתקווה לעלייה עתידית, ומרגיעים את עצמם ש"צרת רבים חצי נחמה".

אבל אנחנו צריכים להשתמש ברגע הזה של הייאוש, דווקא כדי להגיד: "אני לא רואה שום שכר, זה הכול עסק ביש שממנו לא יהיה לי שום רווח, וטוב מאוד שלא יהיה!". השכר שלי הוא בזה, שעכשיו אני יכול לעשות פעולות ללא שום שׂכר. אני אקבל חומר דלק מלמעלה.

עכשיו ניתנו לי כאלה תנאים, שאין לי בשביל מה לזוז ואין לי עם מה לזוז, המכונה שלי לא תעבוד ללא חומר דלק. אבל אני חייב עכשיו לקבל חומר דלק מלמעלה. ואז אני אבין שאני זקוק לבורא ואדרוש ממנו כוחות.

יש כאן כמה נקודות מאוד עדינות, שאחר כך תפתחנה.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 20.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מנוע על אנרגיה חלופית של השפעה
תנועה מתמדת (Perpetuum Mobile)
אנחנו זקוקים לחומר דלק חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest