דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / למה צריך לכוון גבוה יותר?

למה צריך לכוון גבוה יותר?

דעה: אנחנו מסוגלים להשמיד משאבים שלא מתחדשים בכך שכל אחד פועל באינטרסים ההגיוניים שלו. באופן זהה אנחנו נוהגים גם עם האנרגיה שלנו. חברות ממשיכות לדרוש מהעובדים יותר ויותר  מבלי לרצות להבין שלמען כושר עבודה יציב, צריך מפעם לפעם לעורר ולהשיב על כנם את הכוחות. על ידי התבוננות בצמצום העיניים, כמו אדם קצר רואי, על סיפוק מיידי של הרצונות, אנחנו מזרזים את האבדון הכולל, רצים לקראת פשיטת רגל עולמית ואישית.

יצורים חכמים יכולים לעשות זאת, הסיבה נעוצה ביכולת של המוח האנושי, אנחנו מקבלים החלטות באזור הפרימיטיבי של המוח שדואג רק להישרדות שלנו. שני אינסטינקטים מנהלים אותנו: האינסטינקט "תרביץ או תברח", שדוחף להימנע מכאב, והצורך בסיפוק מיידי. אבל בעולם של היום יש בכך תועלת מועטה.

גרסה מודרנית של אינסטינקטים פרימיטיביים, הם דחפים אגואיסטיים לגרוף ולצבור כמה שיותר (כסף, רכוש, שליטה), בתקווה שהם יספקו לנו אושר וביטחון. האמת היא פשוטה, כולנו בסירה אחת, הבחירה האישית משתקפת בכולם. ואם איננו משתתפים בהחלטה כוללת, אז אנחנו בהכרח מגדילים את הבעיה הכללית.

איך אפשר ללמוד לכוון גבוה יותר? קפיצה אבולוציונית מסמלת ומרמזת על מעבר מהתרכזות נוכחית ב"אני" ו"שלי" ליחס רחב יותר ומוסכם בנאמנות של כולם ב"שלנו". בסיכומו של דבר חשוב לשאיר אחריך בעולם יותר מאשר בזבזת. התעוררות מתחילה ממודעות וענווה. צריך לפרוץ דרך היכולת האין סופית שלנו לשקר עצמי. לעצור כאשר אנחנו נמשכים לספק את עצמנו באופן מיידי, לשאול את עצמנו, איזו החלטה תהיה מועילה לחברה, לא לפעול באופן מזלזל ולנהוג בצורה הטובה ביותר.

נכונות להקרבה אישית, לאי נוחות למען האינטרסים המשותפים, זו גם צורה של אגו נאור, בחירה לטובת ילדים ונכדים. כדי ליישם בתוכי התפתחות כזו, חובתי לקבל עליי כאלה התחייבויות יחד עם אנשים אחרים, לעודד ולסמוך זה על זה, לשם כך נחוצה לנו חברה.

תגובתי: הכול נכון, מלבד הפתרון. אפילו לצמצם את הצריכה שלנו באופן אגואיסטי, לחשוב על הצאצאים, לא נוכל. "אחרינו המבול", יישאר החוק העיקרי של האגו והוא מתפתח בנו ללא הפסקה. מטרת האבולוציה היא להוביל את האדם להכרה בצורך "להחליף את האגואיזם באלטרואיזם". אפשר לבצע זאת רק באמצעות התערבותו של הכוח העליון, הבורא. כך זה נעשה על ידי הטבע (או הבורא, שהם אותו דבר) בכוונה, כדי שיתעורר בנו הצורך לגלות אותו, במידת ההידמות אליו. בסופו של דבר אנחנו הופכים להיות דומים לו ונכנסים למצב של גן עדן, של נצחיות ושלמות.

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest