מיהו הבורא?

תשובתי: ״בורא״ זהו הכוח העליון שמחזיק בתוכו את כל מערכת הבריאה, מנהל אותה, מזין אותה בדיוק כפי שהכוח המחייה מזין את הגוף הפיזי שלנו המורכב מאיברים ותאים שונים המקושרים ביניהם באופן הדדי מוחלט. זורם בתוכם כוח מסוים שמחייה אותם הנקרא "חיים" ואם הכוח הזה נעלם אז הגוף מת. כוח מחייה זהה ממלא את כל הטבע ונקרא ״בורא״. הוא לא רק מפיח חיים בטבע אלא גם מנהל, יוצר ומשחזר אותו מחדש, משנה את הבריאה באופן תמידי, משכלל אותה ובאופן זה מוביל אותה למטרה מסוימת שנקבעה מראש על ידי אותו כוח.

שאלה: מה זאת ״בריאה״?

תשובתי: ״בריאה״ נקראת ״רצון לקבל״, רצון ליהנות, שקיים בכל אחד מאיתנו בצורת דומם, צומח, חי ומדבר. הרצון הזה הוא כל חומר הבריאה, וכל מה שמחייה אותו נקרא ״בורא״ או ״כוח הבריאה״. לכן כל מה שקיים מורכב משתי תכונות בלבד, מרצון לקבל ומהכוח שמחייה את הרצון הזה ומחזיק אותו ברמה מסוימת.

שאלה: לאן הכוח הזה הולך אחר כך מהאדם?

תשובתי: או שהוא הולך ומצטמצם, או שהוא הולך ומתעצם. אם הוא ילך ויצטמצם, אז  הוא ייפול מדרגות מדבר וחי לדרגת צומח והאדם ימות. אחר כך דרגת צומח מתה ונשארת רק דרגת הדומם שמתפוררת בהדרגה לעפר.

שאלה: אם כוח הבורא נכנס לתוך חומר, קושר אותו יחד ומחייה אותו, אז במה תלויה היעלמותו?

תשובתי: קיימות לכך סיבות רבות, זו כבר מערכת שלמה, אך כאשר חומר הבורא נעלם מחומר אחד הוא יוצר חומר אחר, מכיוון שהאנרגיה לא נעלמת לשום מקום, אלא מתפרקת למרכיבים.

שאלה: כלומר החומר אינו יכול להתקיים ללא הכוח המחייה?

תשובתי: הכוח המחייה הוא הראשוני, הוא ברא את החומר, העניק לו חיים ומעביר בו את כל השינויים עד למצבו הסופי. כדי שבתוך החומר "יתלבשו" תכונות הבורא, עליו לרכוש אותן ולהפוך לכלי הקיבול שלהן.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 13.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest