דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לכווץ את ה"אני" ולהתרחב ל"אנחנו"

לכווץ את ה"אני" ולהתרחב ל"אנחנו"

שאלה: אם במערכת פועלים חוקים ברורים ומוחלטים, אז איך האדם יכול להוציא את המערכת מאיזון? האם האדם נמצא מחוץ לטבע?

תשובתי: כל המערכת מחוברת ופועלת לפי חוקים מוחלטים. אבל בתוך המערכת האינטגרלית הזאת ישנה שכבה מיוחדת שמתחילה לגדול, והיא נקראת "אדם".

ולשכבה הזאת יש את היכולת לנענע את המערכת, להוציא אותה מהאיזון וכל פעם להחזיר לתוכה איזון, ושוב להוציא מאיזון יותר גדול ושוב להחזיר לאיזון יותר גדול. כל פעם לשכבה הזאת שנקראת "אדם", ישנה אפשרות כזאת. כי דווקא בדרך כזאת השכבה הזאת רוכשת רגש ושׂכל של כל המערכת, בכך שמוציאה אותה מהאיזון ומחזירה, וכך שוב ושוב.

ודאי, שהשכבה לא עושה את זה בכוחות עצמה: המערכת יוצאת מהאיזון על ידי תוכנה מיוחדת כלפי אותה השכבה שנקראת "אדם". יש כוחות מיוחדים ונוסחאות שמוציאות את המערכת מאיזון כלפי האדם. העולם העליון אינו משתנה, משתנה רק הדימוי שלו כלפינו, כלפי הבועה שבה אנחנו נמצאים.

זה נעשה כדי שאנחנו נכיר את המערכת ונדרוש ממנה לחזור לאיזון. בזה שאנחנו מכירים את חוסר האיזון ודורשים לחזור למצב מאוזן אנחנו קונים שׂכל ורגש, מכירים את התוכנה הכללית של כל המערכת. ואז אנחנו מתחילים להתכווץ ולהתרחב: עושים נשימה ונשיפה ובצורה כזאת מכירים את המערכת.

שאלה: אז יש לאדם חופש בחירה או לא?

תשובתי: חופש הבחירה של האדם הוא בזה, כדי לגייס בתוך המערכת הזאת אנשים כמוהו ויחד לדרוש את האיזון, לרצות להחזיר את המערכת לאיזון. זה החופש היחיד של האדם. זו היא רק עבודה בקבוצה ורק עם האנשים הדומים לו. הוא יכול בהדרגה להרחיב את השכבה ולכלול את כל האנושות, להתקשר אליהם ולדרוש איזון, הרמוניה. הדרישה הזאת נקראת "העלאת תפילה", "מ"ן".

צריך להשתוקק להשתנות. בדרגה הזאת, במידה שאתה תאזן את עצמך עם המערכת, אתה תתחיל להרגיש אותה. במידה שאתה יכול לכווץ את ה"אני" שלך, במידה הזאת אתה תתרחב ותתפשט ב"אנחנו", ובשטח הזה אתה תרגיש איזון והרמוניה של כל הכוחות הפועלים שם בטבע האמיתי. רק אז תוכל להבין את מה שקורה.

אין שמחה גדולה יותר, מאשר התרת קושיות. דווקא בזה שאתה נכלל במצב של איזון והרמוניה שבו הכול מאוזן, אז מגיע האור וממלא את כל הכלים, וזה מוליד את השמחה האמיתית.

מתוך שיעור על הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות" של בעל הסולם, 21.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
החוק של האיזון הכללי
האיזון המושלם: "אנחנו והעולם"
אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest