דף הבית / כללי / לימוד ספר הזוהר

לימוד ספר הזוהר

לימוד ספר זוהר

שאלתה של איילת: מדוע אינכם לומדים או לפחות קוראים מספר הזוהר? הרי יש לו סגולה אדירה גם שלא מבינים דבר (כמו כל ספרי הקבלה).

תשובה: אנו לומדים מספר הזוהר, אך יחסית מעט. אפילו אצל מורי הרב"ש היינו קוראים אותו רק חצי שעה ביום, לפני השינה. ספר הזוהר מיועד לאלו שכבר נמצאים בתהליך השגה של העולם העליון. בימינו, לצורך התיקון, ספרי האר"י ובעל הסולם מתאימים לנו יותר. הם מעבירים את התוכן של ספר הזוהר בצורה המתאימה לנו.

2 comments

  1. זהר נשא/ רעיה מהימנא מאמר ברכת כהנים אות קעד קעה

    קעד) פקודא דא לברכא וכו': מצוה זו, שיברך הכהן את העם בכל יום בזקיפת  האצבעות, ולברך ברכה בכל יום שתמצאנה הברכות למעלה ולמטה. כי האצבעות נמצאות בסוד העליון, חמש תוך חמש, חמש של ימין וחמש של שמאל, החמש של ימין יש להם יש להם חשיבות יתרה על אלו שבשמאל, משום שהימין חשוב יותר מן השמאל, וע"כ בברכה שהכהן מברך את העם, צריך להגביה הימין על השמאל. ולעיין בברכות בעין טוב.

    קעה) וכד פריש ידוי וכו': וכשהכהן פורש ידיו, השכינה שורה על אלו אצבעות, כי הקב"ה מסכים עם הכהן בברכות אלו, וישראל מתברכים מב' צדדים, ממעלה וממטה, ממעלה, הוא מהשכינה השורה  על האצבעות, ומלמטה, הוא מהכהן שמברך.

  2. זהר חדש/ מאמר שלוש משמרות/ אות תשס תשסא

    תשס) וכת שלישית של וכו': וכתה שלישית של מלאכי השרת, אומרת שירה עד שיבקע השחר. ויש חיוב על ישראל, בשעה שעולה עמוד השחר, לקום ולהתגבר בשירות ובתשבחות לפני הקב"ה. מהו הטעם. משום שהם לוקחים השירה מיד אחר מלאכי השרת, והקב"ה מצוי עמהם למטה. ז"ש  ס] ומשחרי ימצאונני. דהיינו האומרים שירות ותשבחות עם עלות השחר. וא"ר יהודה, ובלבד שלא יפסיק משיתחיל, עד שיתפלל כשהחמה זורחת.

    תשסא) א"ר יוחנן אמר וכו': אר"י אמר רב, כשהקב"ה יוצא מעולמות אלו שחושק בהם, ובא להכנס עם הצדיקים בגן עדן, הוא מחכה ורואה אם שומע קול העוסק בתורה. וקול ההוא יפה לפניו יותר מכל השירות והתשבחות שאומרים מלאכי השרת למעלה. ז"ש, אל גנת אגוז ירדתי לראות. מהו לראות. היינו, לראות אותם העוסקים בתורה.

    ס] (משלי ח)

    באהבה רבה לכלי העולמי שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest