דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / האם זה קל להיות מקובל?

האם זה קל להיות מקובל?

פתח לאור שאלה: במה שונים חיים של מקובל מחיים של לא-מקובל? איך הוא יכול להשתמש בידע שלו? האם אורח החיים שלו משתנה? אתה מכיר את החוקים, האם אתה חי אחרת?

תשובה: בעולמנו האדם חי מתוך חוסר ברירה, כי הוא חייב. כל הפעולות שלו נובעות מתוך לחץ הרצון "להתמלאות באופן מקסימאלי עם מאמץ מינימאלי" – זוהי נוסחת ההתנהגות שלנו.

מכיוון שמקובל חש דרגה אחרת של קיום, יש לו אלגוריתם אחר של התנהגות, תוכניות אחרות. בהיותו מרגיש את העולם העליון, את תכונת הנתינה, הוא פועל באופן טבעי לפיה. התנהגותו מונחית ע"י מטרות אחרות, שנובעות מראיית עולם אחר.

ייתכן שלמישהו זר התנהגותו תיראה תמימה, הרי הוא לא נאבק עבור השגת עושר, מעמד חברתי, ביטחון לעתיד, שליטה או כבוד. אולם כך נראים הדברים מפני שהוא פועל לפי ערכים נעלים, בלתי נראים לעין עבור האחרים. עקב כך, למען האמת, החלטותיו נבונות יותר מהחלטותיו של כל אדם אחר בעולמנו, כי הן מגיעות מדרגה אחרת. אך אסור לו לכפות את נקודת מבטו שהרי היא נובעת מהרגשה אישית.

יוצא שצריך להשתוקק לגלות את העולם העליון הסובב אותנו בצורה מלאה יותר, להרגיש את כוחותיו ותכונותיו – וכתוצאה מכך להיות חכמים יותר.

2 comments

  1. תלמידה מתמידה

    אשרינו שזכינו להיולד בדור בו אתה מורנו ומדריכנוSmileוהלוואי ונזכה ללמוד ממך כמה שיותר נכון!

  2. זהר בשלח/ מאמר אז ישיר משה /אות רז

    רז) אז ישיר משה: ר' יהודה פתח, ו] בטרם אצרך בבטן ידעתיך וגו'. אשרי חלקם של ישראל, שהקב"ה רצה בהם יותר מבכל שאר העמים, ומרוב האהבה שאהב אותם הקים להם נביא אמת ורועה נאמן, והעיר עליו רוח הקודש יותר מכל שאר נביאים הנאמנים והוציאו מחלקו ממש, דהיינו ממה שהפריש יעקב מעשר מבניו לקב"ה, שהוא שבט לוי, וכיון שהיה לוי שלו, לקחו הקב"ה ועטר אותו בכמה עטרות, ומשח אותו בשמן המשחה הקדוש שלמעלה, ואז הוציא מבניו רוח קדוש אל העולם וחגר אותו באבנטיו הקדושים של האמונה הגדולה, שהיא בינה.

    ו] (ירמיה א')

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest