דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחלק את המשא הכללי בין כולם

לחלק את המשא הכללי בין כולם

בכלי השלם הכול מתחבר יחד: החסרונות, העביות, הזכות, ההשגות. הכול מקושר יחד ושזור לאחד שלם – עביות וזכות (קבלה והשפעה), הרגשת עומק הכלי וגובהו של האור. אבל כאשר הכלי נשבר ונפרד להרבה חלקים קטנים, אז כל חלק וחלק קיבל איזו תכונה מיוחדת שאופיינית רק לו. ולכן כולם מרגישים קשיים משלהם וסובלים מהשבירה, אבל כל אחד בצורה מאוד מיוחדת משלו.

אנחנו צריכים להשתדל לראות בכל חבר וחבר, שהייסורים שבהם הוא חי הם ייסורים שהוא סובל עבור כולם. כל אחד קיבל חלק כלשהו מהכלי, מהמשא הכללי: אחד קיבל משהו אחד, והשני קיבל משהו אחר, וכולי. וכל אחד נושא עבור כולם את מה שקיבל, והוא הנושא איזה שהוא סוג של חסרונות. כך השבירה מפלגת אותנו זה מזה.

לכן אנחנו צריכים לראות בבעיות של כל אחד ואחד, שזה לא בעיות וקשיים אישיים שלו, אלא בעיות וקשיים משותפים שלנו. הוא רק העמיס אותם על גבו, כלומר קיבל אותם משמיים והוא הנושא של המשא הזה. והשני נבחר לשאת משא אחר, והשלישי, משא אחר וכולי. מתוך זה אנחנו צריכים לשנות את היחס שלנו לחברים ולהעריך את העבודה שלהם בבירור ובתיקון של הבעיות הכלליות שלנו. בסופו של דבר, אנחנו צריכים להגיע למצב, שנראה בכל אחד ואחד שהוא נושא איזה עוון מסוים של כל העולם, וזה שייך לכל בני האדם, לגברים ולנשים.

מתוך סדנת חיבור, 20.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שיחה אחד על אחד
כל הצרות של העולם
הבעיה האישית שלך היא בעיה של כולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest