דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מקצבים בהתפתחות הרוחנית

מקצבים בהתפתחות הרוחנית

כדי לתת דוגמאות חדשות בהרצאות, אני כל הזמן מעבד טקסטים מהמקורות, עוקב אחרי המידע השוטף, סרטים דוקומנטריים, כל מה שיכול להביא אותי לאסוציאציות מתאימות.

אפילו אם אני לא מוציא בשיעורים את כל המידע שהצטבר, הוא בכל זאת קיים במערכת הכללית, מפני שאני קשור עם כולם. לכן אני לא מחשיב את הרכישה האינטלקטואלית שלי כדבר אישי, כי היא כבר קיימת בקשר עם האחרים, אפילו אם אני לא מביע את זה באופן מילולי.

שאלה: יוצא, שאף פעם אין לך תחושה של זמן אבוד?

תשובתי: לפעמים זה קורה גם. בזמנו ראיתי את זה אצל הרב"ש, ולא הבנתי איך אדם תחת השפעה מלמעלה יכול עד כדי כך להתנתק מרוחניות, שהוא הופך לכלום, לגוף חלבוני רגיל ולא יותר.

מצבים כאלה, כאשר אין רצון לקרוא או לשמוע שום דבר, הם מאוד נדירים, אבל מעת לעת הם צריכים לעבור, כאילו שמסיימים מקצבים מסוימים בהתפתחות הרוחנית.

המצבים האלה הם מאוד קצרים, אף שלעיתים הם יכולים להימשך כמה שעות, וכאשר הם עוברים, פתאום מתגלה מדרגה חדשה והאדם הולך מחדש. אם במצב של התנתקות הוא מצליח להירדם, זה הכי טוב, זה סימן שהוא לא עובר לשווא.

בעיקרון, יש לנו עסק לא עם הגוף ולא עם האדם, אלא עם הרצון, והגוף צריך לעבד את עצמו בכל העומק והגובה שלו. הוא צריך להתכלל, לספוג ולהתחבר עם שאר התכונות, לעבד את עצמו, להגיב וכולי. מה שמעניין זה, שכאשר אתה נמצא בדרגת החומר, אתה מרגיש את זה. אבל כל זה הוא תהליך טבעי.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 19.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הדרך למעלה מתוך המכרה החשוך של האגו
כשמגיע החושך
שינה כאבחון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest