דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתעורר בעולם רוחני

להתעורר בעולם רוחני

פרשת "תרומה" אינה מדברת על מה ששייך למציאות השקרית של העולם המדומה שאנחנו תופסים בתוך הרצון שלנו. מדוע מדומה? – ניתנה לנו צורה כזאת של המצב חסר-ההכרה שלנו שנדמה לנו שאנחנו קיימים בו.

ישנם סרטים שבהם מראים את כולם ישנים שינה עמוקה והכול מתרחש בחלום. אנחנו נמצאים היום במצבים כגון אלה, מאחר ואנחנו מנותקים מהמציאות האמיתית. המציאות שלנו היא סוג של חלום, לכן כתוב: "היינו כחולמים".

נדמה לנו שאנחנו באמת קיימים, בדומה לאותו עגלון שהגיע לגן עדן וכפיצוי על הייסורים שסבל קיבל את אותה המציאות שהייתה לו בעולם הארצי: אישה, ילדים, בית, עגלה, סוס טוב… נותנים לאדם את מה שהוא רוצה. כתוב בספר הזוהר, ששואלים את האדם בעולם הבא: מה רצית? כמובן, אף אחד אינו שואל אף אחד שום דבר ובכלל לא קורה שום דבר דומה לזה, אלא האדם בסופו של דבר מקבל את מה שהשתוקק אליו.

זה שייך גם למציאות שלנו. עכשיו אנחנו קיימים בעולם מדומה, וכשאנחנו מתחילים לבנות את המציאות האמיתית באופן עצמאי, אנחנו צריכים לבנות אותה בצורה הכתובה בפרשה הזאת. אם אני, בעבודה על הרצונות שלי, הופך בהדרגה את הכוונה האגואיסטית שלי לכוונה על מנת להשפיע, אני משיג כלי חדש, שבו אני מגלה מציאות חדשה. אני בונה את השכינה ובמהלך בנייתה אני מגלה יותר ויותר את העולם הרוחני, עד שהבנייה נשלמת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "פרשת השבוע", 04.02.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest