דף הבית / כנסים / כיצד להשפיע על גורלך?

כיצד להשפיע על גורלך?

laitman_2010-12-05_8711_us-70.jpg

מתוך שיעור מס' 5 בכנס הקבלה בברלין.

מתוך חכמת הקבלה אנחנו לומדים על העולם העליון, כיצד בנויה הבריאה ואלו כוחות יורדים אל עולמנו. בעולם העליון ישנם כוחות, ובעולם שלנו ישנם אובייקטים שונים שנמצאים תחת השפעתם ושהם התוצאות של הכוחות הללו. הכוחות העליונים נקראים "שורשים", והכוחות התחתונים (שנמצאים בעולם שלנו) נקראים "תוצאות". אין דבר יותר נמוך ויותר גרוע מהעולם שלנו. זאת כבר התחלה טובה… וכל מה שקורה לנו, קורה תחת השפעתם של הכוחות שיורדים אלינו מהעולם העליון, מהשורשים. אין בעולמנו שום דבר שאינו קורה למעלה.

לכן, אין טעם להאשים מישהו במשהו: לא אנשים אחרים, לא עמים אחרים, לא הממשלה ולא הטבע – הרי כולם מנוהלים על ידי הכוחות שיורדים מלמעלה למטה. אם נביט במבט מפוכח ומציאותי על התמונה בכללותה, נראה שהכול יורד מלמעלה.

כל בעיה שלנו, מכל סוג שתהיה, תיפתר רק אם נתעלה לדרגת הכוחות העליונים ונשפיע עליהם. בצורה כזאת נוכל לגרום להשפעה שונה עלינו. כלומר, כבר לא ישפיעו עלינו הכוחות הראשוניים, אלא התוצאות של ההשפעה שגרמנו עליהם. רק בצורה כזאת נוכל לראות שינויים בעולם שלנו, ולא בשום צורה אחרת.

במשך אלפי שנים, באמצעות שיטות שונות, ניסינו להשפיע איכשהו על הגורל שלנו, ואנחנו רואים שכל זה לא הועיל. אין שום טעם לפנות לבורא; הוא אינו שומע לנו (כלומר, מי שאנחנו מתארים לעצמנו שהוא כביכול הבורא). שום מעשים שלנו בעולמנו אינם מביאים תוצאות כלשהן.

כבר חיינו בעולם הזה מספיק שנים, אנחנו כבר מבינים זאת מצוין, ולכן אנחנו יכולים להסכים עם חכמת הקבלה שאומרת שברמת העולם שלנו אין פיתרון. העולם שלנו הוא עולם התוצאות, וכל ההחלטות נעשות רק בדרגה שבה ההחלטות מתקבלות. דרגת קבלת ההחלטות היא העולם העליון.

היום האנושות ניצבת מול בעיה רצינית, לאחר שהגיעה למשבר הגלובלי, וכל מה שקורה אצלנו כאן למטה כבר מעורב בתמונה הכללית הזאת. ודווקא היום, ניתנת לנו ההזדמנות להתאסף יחד ולהשפיע על הכוחות המשותפים בכללותם. למעשה, עלינו להשפיע רק על כוח אחד, היות וישנו רק כוח עליון אחד, שמתפצל למספר רב של תתי-כוחות, כוחות פרטיים שמשפיעים עלינו.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס הקבלה בברלין, 29.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אור העולמות העליונים וחיינו בעולם הזה
רוצים לא לטעות יותר לעולם?
כיצד לנהל את הגורל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest