דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרגיש את הבורא בתוכי

להרגיש את הבורא בתוכי

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 5

שאלה: האם על ידי מימוש הפעולות שמכוונות לגילוי הרוחניות, אנחנו מושכים על ידן את הבורא? במילים אחרות, האם אנחנו מעלים את הפעולות למעלה, או שמורידים את הבורא למטה?

תשובתי: ברוחניות אין מושגים של "מעלה" ו"מטה" במובן הישיר של המילה. אנחנו יכולים לחלקם לפי איכות: מעלה, זו איכות גבוהה יותר, ומטה, זו איכות נמוכה יותר.

אני רוצה להיות מחובר עם הבורא בכל הפעולות שלי, רוצה להרגיש איך שהוא מנהל אותי מבפנים. אני רוצה להרגיש שכל המחשבות, הרגשות ההחלטות שלי נובעות ממנו. הוא נמצא בתוכי, כמו יד שעליה מלבישים כפפה עם בובה של בובנאי.

מה שאני לא אעשה, זה הוא, אבל הכול תלוי בכך עד כמה אני מגלה ש"אין עוד מלבדו". לכן אני מבקש ומשתוקק לכך, כדי לגלות אותו בתוכי.

אבל, אני יכול לעשות את זה רק כאשר אני נמצא יחד עם הקבוצה, מפני שאי אפשר לגלות לבד את תכונת ההשפעה. אני בפני עצמי אגואיסט, אינדיבידואליסט. כלומר, אני חייב להיות יחד עם הקבוצה, להידבק בה.

אני נכלל בקבוצה, מתחבר עם החברים, משתדל להיות יחד איתם ברצון אחד, בנטייה אחת. אני מבקש דרכם עבור כולנו, מפני שלא יכול לבקש עבור עצמי, כי זה שוב יהיה אגואיזם. אני מבקש עבור כל האנושות שהבורא יתגלה בנו ושכולנו יחד נרגיש אותו, נרגיש איך הוא פועל בנו, מפני שבאופן כזה אני רוצה לראות איזו שמחה ונחת רוח אנחנו עושים לו.

זה ממומש לפי החוק של "סוף מעשה במחשבה תחילה", כי ברוחניות הרי אין זמן ופעולות עקביות. ישנו מצב סטאטי, רק ביחס אלינו הוא נפתח בצורה כזאת, כדי שאנחנו נתפוס אותו בהדרגה.

אנחנו חייבים להבין את כל הנוסחה של הבריאה מתחילתה ועד סופה, אחרת היא לא תפעל. אנחנו צריכים ליטול בה מעורבות מתונה, כי אפילו ההשתתפות הקטנה שלנו מורכבת מאותן עשר הספירות לפי החוק של "כלל ופרט שווים". ולכן אנחנו חייבים להרגיש לעומק את עצמנו, את הקבוצה, את האנושות, את הבורא, יחד בתמונה כללית ולסיים אותה.

שאלה: מה זה השמחה של הבורא?

תשובתי: השמחה של הבורא זה מצב שבו כולנו יחד מחוברים, דבוקים בתוכו ונהנים מאותה השלמות שאותה הוא מהווה בפני עצמו.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס בנובוסיבירסק, 09.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מה זה להתאחד עם הבורא
לצייר בתוך עצמי את תמונת הבורא
שיחתו של הבורא עם הנברא האהוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest