דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדואליות של העבודה הרוחנית

הדואליות של העבודה הרוחנית

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 5

שאלה: אם כל אחד מאיתנו משקיע מאמצים ומוציא את הנקודה שלו החוצה, אז באיזה רגע מתרחשת הדבקות של הנקודות האלה בינינו?

תשובתי: תמיד תהיו מוכנים לדואליות. אם אני בכוונה שואף לשנות, להרגיש משהו, אז מצד אחד זה ידחה אותי מזה, ומצד שני אני צריך לבנות בתוכי משיכה. מצד אחד, לא יהיה לי מובן, אולם מצד שני, יכול להיות שאבין משהו. וכל זה יהיה קיים בי במקביל.

אם אני הולך לעבוד למען הקבוצה, אז מצד אחד אני צריך להסתכל עליה כעל משהו מוחלט, אחד שלם, שנמצא בשלמות, בעולם אין סוף. כל אחד מהחברים הוא מלאך שסיים את כל התיקונים שלו. כל החברים נמצאים בדבקות. לפניי נמצא אידיאל ובתוכו הבורא.

כך אני צריך לתאר לעצמי את כל מה שנמצא מחוצה לי. אז יש לי לֵמה להשתוקק, לדבקות עם החברים, להתכללות בהם. אני רואה אותם כגדולים, כענקיים, מופיעה אצלי קנאה, נטייה להתכלל בהם.

מצד שני, הקבוצה הזאת משפיעה עליי, ואני צריך לראות ולהרגיש אותה כך, כפי שזה בדרך כלל קורה בעולם שלנו. במקרה כזה, אני צריך לתקשר איתם כשווים, ויכול להיות לפעמים, כמו מורה ביחס לתלמידים, וכך כל אחד מאיתנו. אני צריך לעורר אותם, לארגן, לכוון למטרה, להעיר הערות בקשר לעבודה המשותפת, לאיחוד וכולי.

באופן כזה, מופיעות "מספריים" מיוחדות. מצד אחד, אני מתייחס לחברים כאל גדולים ומושלמים, מחוברים ביניהם. מצד שני, אני מתייחס אליהם כמו לאלה שאני יכול להורות להם, לעודד, את מי אני צריך לארגן מחדש, על מי אני יכול להשפיע.

אני צריך להיות מוכן להתייחס בצורה כפולה לקבוצה, וזה לא צריך להפריע לי. בעבודה הרוחנית תמיד מופיעה הדואליות הזאת. אבל בשום פנים ואופן אחד לא מבטל את השני: יש זמן גם לזה וגם לזה. הודות לזה צריך ללמוד להתפצל, לראות קצת ב"צורה אלכסונית", ואז בין שני הכיוונים האלכסוניים האלה אתם תמצאו איך לראות את המערכת העליונה.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס בנובוסיבירסק, 09.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בעבודה הרוחנית כולם שווים
מעבר מדורג בין ההווה לעתיד
פיצול וחיבור בעבודה הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest