דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להעביר את ההנהגה אליי

להעביר את ההנהגה אליי

laitman_2009-05-27_8216_70.jpg

שאלה: האם קיים קשר בין ההשגחה הפרטית וההשגחה הכללית?

תשובתי: כן, קיים ביניהם קשר רוחני. ההנהגה הכללית קשורה עם החלקים הנפרדים, וכמו כן משפיעה על מערכת הנשמות, וכל זה בהתאמה עם התגובה של כל אחד. נשמות שנמצאות בסביבת המערכת, צריכות בסופו של דבר ליצור ולהרכיב קו יחיד. כדי שכולם ימצאו בו את מקומם, דרושה ההשגחה הפרטית על כל אחד.

לכן במערכת קיימת תוכנית של ההנהגה הכללית והפרטית, הפועלת מלמעלה למטה. נסמן אותה בצבע צהוב בציור. אך זה לא מספיק. עכשיו מכל אחד נדרשת תגובה נגדית: עד כמה אני בעצמי רוצה להתקדם ומוסיף מאמצים ללחץ שמפעילה עליי ההנהגה? האם אני מוסיף את הכוח שלי לכוח האור?

האור פועל בזמן שלו, בכך שדוחף אותי קדימה על ידי מכות, גם אם אני רוצה בזה וגם אם לא. התהליך הזה נקרא "בעיתו". וחוץ מזה אני יכול בעצמי להאיץ את עצמי ולהיכלל בתהליך, מבלי לחכות לפעולת האור. תאוצה כזאת נקראת "אחישנא": אני מביא את הרצון שלי לתאום עם רצונו של הבורא, עם התיקון, עם המצב הסופי המושלם.

בכך כל העבודה שלי: להוסיף את הכוח שלי ובכך לנטרל את כוח האור. אני רוצה לקחת על עצמי את תוכנית ההנהגה, להבין אותה וליישׂמה באופן עצמאי. לשם כך קיבלנו את הנקודה שבלב, לזה אנחנו למעשה משתוקקים ושואפים, להכיר ולהשׂיג את תוכנית הבריאה ולבצע אותה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה", 15.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
פרטי וכללי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest