דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה לעשות אם שום דבר אינו מובן?

מה לעשות אם שום דבר אינו מובן?

laitman_2009-07-21_0191_us-70.jpg

שאלה: באותם החלקים של השיעור שבהם אנחנו לומדים את ספר הזוהר ותלמוד עשר הספירות, קשה לי מאוד להבין משהו. כיצד לגשת בצורה נכונה אל החומר, כדי שהוא בכל זאת יעזור לשפר את הקשר בינינו?

תשובתי: בעל הסולם והרב"ש כתבו מאמרים, מכתבים ויצירות נוספות דומות. ובנוסף לכך, בעל הסולם כתב את פירוש הסולם לספר הזוהר, את "תלמוד עשר הספירות" (תע"ס), "פתיחה לחכמת הקבלה" ואת הספר "בית שער הכוונות". כל אלו הם המקורות האותנטיים שלנו, שמהם אנחנו ניזונים. עשיתי הפרדה ביניהם, וזאת הסיבה. בספרים שנמצאים מעל לקו (בציור), אנחנו משתמשים כאמצעי להמשכת האור (כסגולה). ואת שאר הכתבים אנחנו קוראים לא רק בשביל המשכת האור, אלא גם בשביל ההבנה. במקרה הראשון ההבנה משׂחקת תפקיד משני, ובמקרה השני, תפקיד עיקרי.

בספר הזוהר כמעט ואין במה להיאחז עם השׂכל. לעיתים רחוקות הוא מסביר משהו, נותן רמזים, אך בגדול איננו ממש צריכים את זה. בסיכומו של דבר, דרושה לנו שיטה שנקראת "תורה", מאחר והמאור הנסתר בה מחזיר למוטב. לכן לא חשוב עד כמה אתה מבין. לא תלוי כאן שום דבר בשׂכל. ישנם כאלה שרושמים כל מילה, זה טוב אם זה עוזר להתחבר רגשית למקור, בתוך הרצון. אך אם הכול מוגבל לשׂכל בלבד, אז זה לא שווה את זה. כאן זו לא אוניברסיטה, ומהלימוד בלבד לא תדע כלום, אם לא תרכוש רצון להשפיע, קשר עם האחרים, אהבה. רק זה יאפשר לך להרגיש את החומר, כי הרי האדם הוא רצון, כלי הרגשה. השׂכל בפני עצמו הוא חסר כוח, הוא בסך הכול אמצעי כדי לכוון ולהגביר את הרצון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה", 15.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
קפוץ וקפא
תשתוקק לאור החכמה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest