דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השגחה: באופן כללי ופרטי

השגחה: באופן כללי ופרטי

laitman_2009-12-25_2594-70.jpg

שאלה: מה זאת השגחה כללית והשגחה פרטית?

תשובתי: אנחנו נמצאים במציאות של רצון ליהנות, כוח הקבלה. וחוץ מזה, במציאות הזאת פועל כוח ההשפעה, כוח האור. אז מה היא הנוסחה לשיתוף הדדי ביניהם?

נניח, שכוח אחד הוא X , וכוח שני הוא Y, ומחבר את הנוסחה שלם המקדם – K. למעשׂה הנוסחה היא כזאת: שני משתנים הם רצון ליהנות ורצון לֵהַנות, וביניהם המסך K. בתחילת המציאות שלנו הרצון לקבל תענוג (0) עומד כנגד הרצון להשפיע (1). ובסיכומו של דבר, בפעולה ה-125 שני הרצונות מוצאים את עצמם כשווי ערך זה לזה (1 – 1).

באופן כזה, הנוסחה היא פשוטה: מניגודיות הדדית להביא אותם להשתוות הצורה. הרצון לקבל חייב לרכוש את תכונת ההשפעה. הנוסחה ידועה, כך גם התוצאה. מדובר על שני כוחות הפועלים במציאות והבאים במגע ביניהם, כדי שבכל רגע שיתוף הפעולה ביניהם יוביל בצורה אופטימלית לסיום.

כך הטבע פועל בכל דבר: מינימום השקעה במקסימום השפעה. המנגנון הזה פועל עלינו, וכשאנחנו מרגישים את התוצאות של השפעתו, אנחנו מכנים אותו "השגחה". ההשגחה יכולה להיות פרטית וכללית. השגחה פרטית מתייחסת לכל תא של הגוף וקובעת כיצד החלק הנתון צריך להתקדם, כך שבכל פעם הוא מקבל את צורתו הפרטית בהתאמה עם ההתקדמות של המערכת הכללית.

כדוגמה יכול לשמש העיצוב בשלבים של איברי העובר. הגוף שלו גָדֵל בהתאם להשגחה הכללית שקובעת את סדר ההתפתחות של שאר החלקים. ואחר כך מההשגחה הכללית מסתעפים חוטים פרטיים, המקושרים עם כל חלק ויוצרים קשר עם המקום שלו ותפקידו בתהליך הגדילה הכללי. כך התוכנית הכללית של ההתפתחות מתנה את התוכניות הפרטיות שמנהלות אותנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה", 15.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
להעביר את ההנהגה אליי
פרטי וכללי
איחוד נצחי בין החלק והשלם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest