דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / להיות עשיר זה להיות חזיר

להיות עשיר זה להיות חזיר

מאמר שפורסם באתר "גלובס": "היא ישבה מולי רועדת. לא מטאפורית, זה היה רעד פיזי ממש. "עד שמישהו לא יירצח פה – הם לא יעצרו", אמרה בהתרגשות, מתקשה לעכל שהיא, שנחשבת עילוי כלכלי וגרפה כל כתר במשק, הפכה להיות אויבת הציבור.

והיא לא לבד. היא חלק מציבור הולך וגדל של אנשי עסקים שמוצאים עצמם תחת מתקפה פרועה. הם מרגישים רדופים.

למי שלא גומר את החודש יש היום תוקף מוסרי הרבה יותר מלכל בעל הון. המציאות, כמובן, היא הרבה יותר מורכבת. אלא שהם, המותקפים, לא מצליחים להעמיד נרטיב חלופי. לחרדתם הם גילו יום אחד שתפיסה ציבורית חדשה מחלחלת, והיא לגמרי לא בעדם. להיות עשיר, מטיחים בהם, זה להיות חזיר.

הם מוכנים לעשות הרבה בשביל לקבל אהבה. הם רוצים שהעם יאהב את ההצלחה שלהם. אבל העם לא יכול לאהוב אותם. איך הוא יכול לאהוב מי שחי כל-כך הרבה יותר טוב ממנו? הציבור כבר לא מתבלבל מחזות הפילנתרופים, לא היום.

שכבת המיליונרים גדלה בעשור האחרון באופן דרמטי. בעלילת חיינו הם הפכו גיבורי תרבות. סיפורי העושר הגדול וסגנון החיים הראוותני על סמלי הסטטוס האופנתיים הזינו תקשורת כלכלית צמאה, שהלכה והתנפחה. אבל גם הם לקחו את זה רחוק מדי. כשהעדיפו להמשיך לנקר עיניים – הבקיעו שער עצמי מרהיב.

מאז המחאה הפכה תל-אביב לעיר מאוד לא טייקון-פרנדלי.

אין ספק שייקחו מהם את הכסף. הרחוב יילחם בהם, והשלטון, שמרוצה מהסטת האש לעברם, גוזר עליהם עוד גזרות ועוד גזרות. אבל זה הרבה מעבר לכסף. הם, שעד עתה הכול ביקשו את קרבתם, אוצרים בלבם עלבון בחודשים האחרונים.

אבל זה לא סוף סיפור. אם כתוצאה מהמשבר והחלשת המשקיעים ירד מיתון על הארץ, ואבטלה תהפוך לסיפור הגדול הבא – זו כבר לא תהיה המלחמה על הקוטג', אלא על הפרנסה".

ידיעות קודמות בנושא:
באיזו זכות אתה מאיים על העשירים?
שונים באופן לא פרופורציונלי
הטייקון כשק חבטות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest