דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / באיזו זכות אתה מאיים על העשירים?

באיזו זכות אתה מאיים על העשירים?

שאלה: בישראל צצה תופעה חדשה: איומים שמופנים לכיוונם של העשירים. מאשימים אותם בהתעשרות על חשבון העם ודורשים מהם שיחזירו את הכסף

תשובתי: נניח שאני נולדתי נסיך במשפחה מלכותית, ואילו אתה הבן של הגנן שלי. האם אנחנו אשמים במשהו? – לא. אך בינתיים, אותי מכינים לחיים בחברה הגבוהה, ואותך – לגיזום הדשא. האם אפשר להשוות בינינו איכשהו? הרי איננו יודעים את הגורל של כל אחד, מדוע כל אחד הגיע לאן שהגיע. יכול להיות שבגלגול הקודם המצב היה הפוך? על מנת להסיק מסקנות, צריך לראות את כל התמונה, והיא תישאר נסתרת מעינינו עד גמר התיקון.

יש אנשים שמצליחים בחיים, יש כאלה שקיבלו ירושה מההורים שלהם, יש מישהו שכבר בצעירותו בנה לעצמו קריירה מזהירה, אך לי ולך אין מספיק שכל בשביל זה, ואולי גם אין לנו מספיק מזל. זאת אומרת, אנחנו פשוט לא יודעים, לא רואים איפה הכול מתחיל ואיפה הכול נגמר.

אנשים לא סתם נעשים עשירים. או שהם קיבלו את הכסף בירושה, או שבאמת "סידרו" להם מלמעלה את התנאים המתאימים, לפי היגיעה שלהם, לפי היכולות שלהם, בהתאם לתוכנית הכללית.

אם כן, אם אדם עשיר פועל בהתאם לחוקי המדינה והנורמות המקובלות בחברה, אתה לא יכול לדרוש את הכסף שלו. הוא שילם את המיסים שלו. הוא נקי בפני החברה. נכון שאצלו נשארים 5 מיליון ואצלך נשארים רק 500 שקל, אבל באיזו זכות אתה מתכוון להפקיע את רכושו, בצורה שמזכירה קצת איומי סכין בסמטה אפלה?

ואתה עוד קורא לזה "צדק"? על סמך מה?

אם אתה מזלזל בעשיר ומקלל אותו – זה מפני שאתה מקנא בו. איך היית מתאר לעצמך את הצדק אם אתה היית במקומו? אתה דומה לבולשביקים, שלקחו בכוח את הכסף מהקפיטליסטים.

צריך להבין ש"יוזמות" מהסוג הזה נובעות מתוך הרצון להחריב את המדינה. הדברים האלה לעולם לא יוכלו לבנות, אלא רק להרוס. האדם שקורא לזה "צדק", למעשה פועל בערמומיות לרעת כולנו, ומעל הכול, לרעתם של השכבות החלשות. כך לא נשיג שום דבר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 06.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שונים באופן לא פרופורציונלי
בקבלה – לעולם לא נצליח
הטייקון כשק חבטות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest