דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בקבלה – לעולם לא נצליח

בקבלה – לעולם לא נצליח

אנחנו לא יכולים למדוד זה את זה בשום צורה, מפני שאין לנו קריטריונים אמיתיים להשוואה. נניח שאתה מייצר חמישים מוצרים ביום ואני מייצר רק שלושים. כתוצאה מכך, המשכורת שלך גבוהה יותר משלי, ואני, מחוסר אונים, כועס עליך, מפני שאני מודד את שנינו לפי אותו קנה מידה. בינתיים, שנינו שופטים דווקא בצורה כזאת.

אנחנו חייבים להבין שלכל אחד יש נקודת נשמה משלו ושאין לנו שום זכות לשפוט אותה מתוך נקודות אחרות. אנחנו רק צריכים לעזור זה לזה, כדי שכל אחד יממש את עצמו בצורה הטובה ביותר. חוץ מזה, אין עוד כיוון, יחס או קנה מידה שקובע קשר הדדי נכון. אני יכול להעריך את עצמי ואת האחרים רק בהשפעה. בקבלה אף פעם לא נוכל להיות שווים וצודקים. גם אם אני ואתה נרגיש שאנחנו מצליחים לעשות זאת, האחרים יתחילו להסתכל עלינו בחשדנות.

לפי חוקי האגואיזם העולם לעולם לא יגיע לטוב. תשכחו מזה שבקבלה אפשר להגיע לאיזשהו חישוב צודק, שיישאר נכון בתפיסה שלנו יותר מרגע אחד. החשבונות הטובים ביותר של האדם לעולם לא יהיו נעימים לאחרים.

ולכן אנחנו צריכים להפסיק לסגור חשבונות זה עם זה לפי הכוח, ההצלחה, השכל, הרגש, ההורים, החינוך… פשוט לא להתייחס לזה. כל העולם צריך להבין: אם נדרוש זה מזה לתת משהו או לקחת משהו, אנחנו אף פעם לא ניצור משהו יציב ובר קיימא. לכל הנחה תמיד תימצא הפרכה.

ולכן אנחנו צריכים להעביר את עצמנו לפסים של השפעה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 06.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
באיזו זכות אתה מאיים על העשירים?
שונים באופן לא פרופורציונלי
החלוקה כבר צודקת!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest