דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגשש בערפל או לשחות עם הזרם?

לגשש בערפל או לשחות עם הזרם?

שאלה: מדוע חוק הערבות נסתר מאיתנו? מדוע המדענים אינם יכולים לגלות אותו?

תשובתי: היית רוצה להעמיד את האדם בפני העובדה: אם תחשוב רע על השכן, תיפול עליך אבן מהשמיים; אם תגרום למישהו רע, תקבל הודעה מאיימת מהבנק. זאת אומרת, אתה מקבל תגובה מיידית לכל פעולה: שכר או עונש. ברור לך שזה חוק הטבע, עובדה בלתי ניתנת להכחשה.

העניין הוא, שלאדם צריכה להיות בחירה חופשית. אם היינו פועלים באופן אינסטינקטיבי, לא היו לנו שום בעיות. הטבע היה לוחץ עלינו ומחבר את כולנו לאחד. זה פשוט מאוד: מספיק להוכיח לי בצורה מוחשית שאם אני לא מתחבר אני מפסיד, ומייד אני אתחיל לחייך לכולם, להתחבר אליהם, להתיידד איתם, לדאוג האם כולם קיבלו בשווה אליי והאם מישהו לא נשאר מקופח… אם זה היה בא לנו מבפנים, ודאי שהיינו מבצעים את זה בשמחה.

אבל אנחנו צריכים להגיע לזה מתוך הבחירה החופשית שלנו. אנחנו צריכים בעצמנו לבנות בתוכנו את דרגת המדבר. לכן המסר על האיחוד הוא כל כך מעורפל ואנחנו מנסים לגשש את דרכנו בתוך הערפל הזה: מבינים קצת, ונופלים, ושוב מבינים קצת, ושוב נופלים. אחרת לא תוכל לבנות את האדם שבך.

אך הערפל הזה אינו חשוב. אתה יכול להיום טיפש או חכם, איטי או זריז – אין לזה כל חשיבות. נדרש ממך רק דבר אחד: תבנה את הסביבה. כמו ילד קטן שבונה בית מקוביות, אתה צריך לבנות לעצמך סביבה מלאכותית, שהיא הדוגמא למה שהיית רוצה להיות, אילו היית יכול לרצות את זה.

ואם אתה לא בונה סביבה כזאת, יחייבו אותך לעשות זאת בעקיפין, דרך הצרות והייסורים. אבל גם הצרות אף פעם לא יחייבו אותך מבפנים, מצד הטבע, מפני שאז אתה שוב תחזור לדרגת ה"בהמה" ותבנה לעצמך את הסביבה בצורה אינסטינקטיבית, כדי להינצל. זה היה מוביל לקומוניזם מהסוג שהיה בברית המועצות, רק שבמקום שהק.ג.ב. יחייב אותך, הבורא מחייב אותך. ואז היית הופך לבהמה שמחוברת עם יתר הבהמות בלהקה. זאת מטרת הבריאה?! האם בצורה כזאת תוכל להגיע לדרגת הבורא?!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 12.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אקדח לרקה
עדיין לא המציאו סיור בגיהינום…
מי אנחנו: בני חורין או ברגים של הבריאה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest