דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגלות ארץ חדשה ושמיים חדשים

לגלות ארץ חדשה ושמיים חדשים

במאמר "גוף ונפש" בעל הסולם מסביר שאנחנו חיים בעולם אחד, אך עבור כל אחד מאיתנו הוא נחלק לשני חלקים: גלוי ונסתר. לפי מהלך ההיסטוריה אנחנו יותר ויותר עשינו הכרה עם העולם שלנו, גילינו יבשות חדשות, חקרנו את הטבע הדומם והצומח, את החלל החיצון. המציאות התגלתה והתרחבה לפנינו יותר ויותר.

המקובלים אומרים שזה לא הגבול הסופי. דרושה רק השתוקקות חדשה, כוונת השפעה, ואז הטווח של התכונות וההרגשות שלנו יתרחב, ובהן אנחנו נתחיל לתפוס מציאות שאינה נראית לנו עכשיו. היום בהרבה בני אדם מתעורר דחף פנימי, נחיצות לגלות את המציאות הנסתרת. בעבר האגואיזם כל הזמן דחף את האדם לחקר העולם שלנו, כדי למצוא בו תענוגים חדשים, שפע בכל מיני צורות אפשריות. ועכשיו, בכך לאחר שדלינו ומיצינו את כל האפשרויות, אנחנו רוצים לגלות את המציאות הנסתרת.

כדי לעזור לנו בזה, המקובלים כתבו ספרים. הספר העיקרי שבעזרתו אנחנו יכולים לפתוח את ההרגשות שלנו ולמצוא את הנסתר זהו ספר הזוהר. כשאנחנו קוראים אותו, צריך לשׂים פחות לב לטקסט עצמו, כי בינתיים איננו מבינים על מה מדובר, אנחנו צריכים להשתוקק יותר למה שהספר הזה יכול לתת לנו. הזוהר נושׂא בחובו את הגילוי של "ארץ חדשה ושמיים חדשים". "ארץ" זה רצון, ו"שמיים" זו מדרגת הבינה, ההשפעה, בה אנחנו נראה את מציאות ההשפעה. לכן, בזמן השיעור אנחנו חושבים כיצד להרחיב את התפיסה, לפקוח עיניים ולהכניס לתוך ההרגשות שלנו את החלק הנסתר בינתיים, של העולם היחיד והמאוחד.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 30.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שמות מהמפה הרוחנית: נסתרים אך מפתים
סגולה – גישה למערכת הרוחנית
כיצד לכוון עצמנו בקריאה בספר הזוהר?

One comment

  1. ועל זה אומר: שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest