דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שלבי המלחמה עם פרעה

שלבי המלחמה עם פרעה

שאלה: מה הכוונה לגלות רצונות/כלים שבורים? האם אנחנו מגלים אותם בהשתוקקות שלנו להשׂיג את הבורא או ברצון להתחבר זה עם זה?

תשובתי: רק ברצון להתחבר זה עם זה כדי להשׂיג את הבורא, אנחנו מגלים את הכלים השבורים שלנו, וכל פעם יותר ויותר.

נגיד, בכנס "קבלה לעם" העולמי גילינו שמצד אחד אנחנו רוצים להתחבר, ומהצד השני לא רוצים בזה. משהו בתוכנו עוצר בעדנו, איזה שׂונא, אויב, מעצור פנימי, מחסום שלא נותן לי להתקרב לאחרים ולהתחבר איתם.

זוהי המכה הראשונה מתוך עשׂר מכות מצרים, המכות על פרעה, כך נקרא מי שעוצר בעדי. אני מרגיש שהוא אינו נותן לי להתחבר עם האחרים, אך עדיין אינני תופס לגמרי לשֵם מה אני צריך להתחבר איתם, איפה כאן הבורא, כיצד ניתן להשפיע לו… בינתיים זו השתוקקות נטו להתחבר. בפעם השנייה זה כבר יהיה אחרת. אנחנו רוצים להתחבר, אנחנו חייבים להיות יחד כדי להשׂיג את הרוחניות, כי הרי הרוחניות מתגלה רק באיחוד בינינו. זה יהיה קצת יותר מובן לנו. במשקל נגד אנחנו שוב נרגיש שמישהו עוצר אותנו. אנחנו דורשים: "שחרר אותנו!", אך הוא אינו משחרר. הבורא כל פעם מגלה בנו אגו חזק יותר.

אחרי כן אנחנו שוב נלך להתקפה, לא בהכרח בכנס, ואז נראה שאיננו מסוגלים לעשות את זה לבד, דרוש לנו כוח חיצון. אך איפה הכוח החיצון הזה? אנחנו נתחיל לרצות שהבורא יחבר בינינו, ואז אנחנו נפרוץ דרך המחסום. בפעם הבאה אנחנו נתחיל להרגיש שלפרוץ מחסום, משמע לשבור את המחסום בינינו. איננו צריכים לתקוף איזה מחסום חיצוני. המחסום נמצא בינינו, בלבבות שלנו שמבודדים זה מזה על ידי מחיצה אגואיסטית.

אחר כך, בהתקפה נוספת, נרגיש שכל זה דרוש לא עבורנו בכלל, לא כדי להתחבר ולגלות את הרוחניות, אלא כדי שבזכות זה נשפיע לבורא, שזוהי "התחנה הסופית". כל זה מתגלה בהדרגה, בשלבים. כשאנחנו נגלה את כל השלבים האלה הלכה למעשׂה, נרגיש אותם במלואם, ניצור רצון/כלי נכון לקבלת האור. אינך יכול לגלות את האור בצורה אחרת. האור נמצא בשפע, אך אתה צריך לגלות רצון/כלי להשׂיג את אותו התדר, את אותה התכונה. זה אפשרי רק בזכות הפעולות האלו שעוברות עלינו, עד שהן ייצרו רצון אמיתי בו יתגלה האור.

בואו נתאסף להתקפה הבאה על פרעה!

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 30.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
"אני" הדו פרצופי
הפרעה שלי הוא שסובל
רוצה להיות מעבר למחסום!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest