דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגדול, להתבגר ולשרת אנשים

לגדול, להתבגר ולשרת אנשים

laitman_2010-11-09-11_9897-2-70.jpg

בהתאם לתוכנית העליונה, אנחנו נמצאים בתהליך התפתחות שצריך להסתיים בגאולה השלמה. וקודם כל, אנחנו צריכים לגלות, שנמצאים "בגלות" ממשהו. אך מה זה, ממה הוגלתי וממה אני נפרד עכשיו? וכאן אני מגלה, שקיימת איזו מציאות עליונה, אמיתית, קבועה, נצחית, שלמה, ואני מנותק ממנה ונמצא באיזו מציאות שקרית!

אנחנו חיים בעולם מדומה, כפי שהמקובלים מכנים את העולם שלנו. הוא מצטייר לי כהזיה של אדם שאיבד את הכרתו. ואני צריך להשתמש בתמונות המדומות האלה עד כמה שרק מסוגל ועד כמה שמאפשרים לי, כדי לעלות. כאילו שאומרים לי מלמעלה: "זה מספיק, בכל השאר אנחנו נעזור לך מבחוץ". אך כשאתה נמצא במצב הזה של חוסר ההכרה, אתה חייב לעשות מאמצים כלשהם בעצמך, כדי לצאת ממנו.

ראיתם פעם איך מנסים להחזיר אדם להכרה? מנענעים ומעוררים אותו. לא נותנים לו לשקוע בתוך עצמו, מחייבים אותו לפקוח עיניים, להתחיל להסתכל, להגיב. ככל שעובדים עליך יותר ומעוררים אותך, כל זה עוזר טוב יותר להגיע להכרה, לעורר בתוך עצמך כוחות פנימיים. ואז אתה מתחיל לתפוס את הסובבים, ולא שוקע בתוך עצמך.

ישנם כאלה רגעים, שבהם רק בך תלוי, היכן תימצא בסופו של דבר, בהכרה או בחוסר הכרה. ואנחנו צריכים לעורר את עצמנו ולעורר את העולם. אין כל ספק, שאם קיימת תוכנית התפתחות שמסיעה אותנו כמו ברכבת, אז אנחנו חייבים לנסוע מנקודת ההתחלה ועד התחנה הסופית, עד לגאולה השלמה. אך בסוף הדרך הזאת קיים כזה מקום שבו אנחנו צריכים להשתתף בעצמנו בתנועה שלנו אל המטרה.

וגם כאן אין לנו בחירה, אם לא תרצה להשתתף, אז יחייבו אותך. לא יכול להיות, שאתה בכלל לא תשתתף בתוכנית ותשיג את סופה. אתה לא תרגיש את הנקודה הסופית הזאת, את המצב הזה, אם עד אז לא השתתפת בתנועה אליה.

ההשתתפות שלך נחוצה לך עצמך, כדי לפתח את עצמך, ללמוד משהו. רק אז אתה תוכל להרגיש, מה מסמלת הגאולה השלמה. וללא זה אתה לא תוכל להרגיש דבר. אנחנו גם עכשיו נמצאים בעולם אין סוף, אולם האם אנחנו מרגישים אותו? אנחנו מרגישים מחוסר ההתפתחות, תפיסה מנוגדת ישירה.

לכן ההתפתחות שלנו, החל מהזמן הזה ועד לגאולה השלמה, חייבת להתרחש בהשתתפותנו הפעילה. וכל זה קיים במחשבת הבריאה ובתוכנית ההתפתחות שלה.

פשוט הגיע הזמן! כאילו שהילד גדל, וככל שהוא נהיה גדול יותר, כך הוא חייב להשתתף יותר בחיים שלו. הוא צריך ללמוד בעצמו לעשות משהו, לפחות לאסוף אחריו את הצעצועים שלו. עד שהוא יגדל, יתבגר, ויוכל בעצמו לשרת את עצמו ולשרת אנשים אחרים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 27.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התוכנית העליונה ממתינה להשתתפותך
מבט על המציאות דרך עולמות מקבילים
כל העולם תלוי בנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest