דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / התוכנית העליונה ממתינה להשתתפותך

התוכנית העליונה ממתינה להשתתפותך

photo_rav_gh70_171.jpg

שאלה: אם לבורא יש איזושהי תוכנית של ההתפתחות שלנו, אז בשביל מה לנו להתערב בה ולנסות לעקוף אותה?

תשובתי: קיימת תוכנית התפתחות טבעית, שנקראת "הטבע". בטבע קיים מנוע, שמסתובב, ובכך מסובב את כל ההתפתחות, ואנחנו מצייתים לו והולכים כך כבר מאות אלפי שנים וכך מתפתחים. כך זה היה במשך כל קיומו של האדם על פני האדמה הזאת.

אך באותה התוכנית גם נמצא שהאדם צריך בהדרגה להתפתח עד למצב שהוא יתכלל בעצמו בעבודתה. הכוח שקיים בטבע כל הזמן פועל, משפיע על הרצון ומפתח אותו. ובתוך הרצון הזה, הוא באופן זהה מפתח נקודה שנובעת משורש הנשמה.

ובאיזה רגע מסוים, חוץ מהרצון לקבל, מתחילה לדבר בתוכנו גם הנקודה הזאת. מגיע הזמן, שהיא מתחילה לגלות את עצמה ולדרוש מהאדם לממש אותה.

מימוש של הנקודה הזאת מתרחש מעל לרצון, ולכן האדם מרגיש בתוכו פיצול ונמצא בפני בחירה: או ללכת בהתאם לאגו שלו, לרצון גשמי פשוט: אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד מושׂכלות. או לפתח את הנקודה הרוחנית הזאת ולברר: מי אני, מאיפה באתי, איפה הכוח העליון, לשֵם מה כל החיים האלה, מה המשמעות שלהם?

הנקודה שבלב מתחילה לשאול את כל השאלות האלה ומביאה את האדם לידי מבוכה. ואז הוא באיזושהי צורה מוצא את חכמת הקבלה, גם כן בהתאם לתוכנית! אין בחיים שום מקריות, כל מה שמתרחש בעולם הזה יורד אלינו מהעולם העליון. בין אם תלך בדרך השנייה או לא, תקבל את כל האפשרויות כדי לממשה, וזה גם כן נקבע על ידי תוכנית הבריאה.

אתה באת ללמוד עכשיו, לא מפני שבחרת בזה בעצמך. פשוט היו כוחות, שפעלו והשפיעו עליך ונתנו לך להבין, שכדאי לבוא. החופש שלך מתחיל רק שָם, במקום בו אתה נעמד בפני בחירה: להתכלל בקבוצה קבלית או לא, ואפילו עוד יותר עמוק שָם בפנים, האם אתה מוכן לוותר על האגו שלך, כדי להתכלל בה או שלא מוכן.

הבחירה נמצאת רק בין שני רצונות: בין רצון המכוון לעצמך לבין רצון המכוון ממך החוצה. וכאן אתה באמת בוחר. רצון לכיוון עצמך נקרא אח"פ, חלק תחתון של הפרצוף. רצון החוצה נקרא גלגלתא ועיניים, החלק העליון של הפרצוף. ובאמצע נמצא כזה תחום, שנקרא "קליפת נוגה", איפה שאתה כאילו מקבל החלטה.

גם כאן מופיעה שאלה, על סמך מה אתה מקבל החלטה, וכיצד מסובבים אותך מלמעלה, כדי שתחליט כך ולא אחרת.

ובאותה התוכנית גם מושרש, שאנחנו צריכים להפיץ את חכמת הקבלה בכל רחבי העולם. ללא זה העולם לא יגיע לתיקון, כי הוא פועל רק בהתאם לתוכנית ההתפתחות הטבעית, כמו כל שאר דרגות הטבע. אנחנו חייבים להשתמש בצורה נכונה בכל הדרגות – שאר האנושות, וגם הטבע הדומם, הצומח והחי. להשתמש בהן במחשבה, בפעולה, בכוונה, כדי לצרף אותן אליי, ויחד, כל הבריאה, לעלות ממדרגת העולם הזה, לעולם העליון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 27.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מבט על המציאות דרך עולמות מקבילים
לגדול, להתבגר ולשרת אנשים
עדיף להתקדם בעצמך מאשר על ידי מכות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest