לא תעשה לך פסל

בעל הסולם, "הקדמה לתלמוד עשר הספירות": "וע"כ, באמת היתה חומה בצורה, מסביב החכמה הזו, עד היום. אשר רבים ניסו, והתחילו, בלימוד, ולא יכלו להמשיך בו, מחסרון הבנה, ומחמת הכינויים הגשמיים. אשר ע"כ טרחתי בביאור "פנים מאירות ופנים מסבירות", לפרש את הספר הגדול "עץ החיים" מהאר"י ז"ל, ולהפשיט הצורות הגשמיות, ולהעמידן בחוקי הרוחניים, למעלה ממקום ומזמן. באופן, שיוכל כל מתחיל, להבין הדברים בטעמם ונימוקם".

זאת באמת בעיה, כשאנשים תופסים את המילים של הקבלה במובנן החיצוני ומשייכים לכוחות הרוחניים לבושים גשמיים. יש מצווה שאוסרת לעשות פסל ודמות. דווקא זה עורר את אברהם לצאת מהעולם הגשמי ולעלות לעולם הרוחני. אבל קיימת הסכנה של חזרה לפסלים, או לשייך איזושהי מהות רוחנית לחפץ גשמי כלשהו, או לפעולה מסוימת.

רבים סבורים שחפצים אלו או אחרים הם בעלי כוח רוחני, כגון: חוטים אדומים, מים קדושים, ציורים מסוימים ועוד. לרב"ש, המורה שלי, הביאו לא פעם כל מיני תמונות שלאחר מכן מסרתי אותן לכל מי שמעוניין בהן כי הוא לא רצה להשאיר אצלו שום דבר.

אנשים נוטים להעניק תכונות רוחניות לכתבים, ציורים, חפצים, חיות ואנשים אחרים. קיימים המון אובייקטים שמשמשים לפולחן. וחוץ מזה, משתמשים גם בפעולות שונות שמלבישים להן הילה רוחנית.

למעשה, בשום דבר גשמי אין כוח רוחני. הוא מסתתר רק בכוונות של האדם, כשהוא פועל בשיתוף עם המאור המחזיר למוטב.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 15.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כל אחד והצעצוע שלו
יוצרי המיתוסים
לא תעשה לך פסל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest