דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרע משרת את הטוב

הרע משרת את הטוב

שאלה: איך אפשר לערוך בירור בקבוצה בצורה נכונה, כדי לא להתעסק באגו שלנו ולא להפוך את הרע לקליפה?

תשובתי: כשאני מברר את היחסים שלי איתך, אני רק מגיע לנקודת השבירה, ומייד מבקש תיקון. והקבוצה צריכה להשתתף בזה. הרי אני לא סתם מגלה את הרע ביני לבינך, אלא אני רוצה שזה יהיה נחלת הכלל, כדי שאנחנו נגלה את הקשר בינינו.

דווקא כל הפשעים הללו הם המקום שמעליו מתגלה האהבה, וללא פשעים, לא יכולה להיות אהבה. מזה מורכבת כל שיטת העבודה בג' קווים, שלא קיימת בשום דת או אמונה. אנחנו משתמשים באגו שלנו, דווקא משתמשים בו ולא משמידים אותו.

בעיקרון, הקליפה היא חוסר רצון להשתמש באגו. כל הטעות של הדתות, האמונות ובכלל כל הגישות של האדם לחיים מסתכמת בזה שהוא לא מבין שבכוח הרע קיים היסוד של החיים. אסור לך לטשטש, למחוק או לשנות בו משהו. אתה רק צריך לכסות אותו ביחס הטוב, וזה הכול. צורתו של הרע נשארת, אתה רק מצפה אותה בתכונת החסדים ומקבל כלי של קדושה, כלי של השפעה.

אבל אני לא צריך סתם כך לעורר את הרע בתוכי: "איפה השנאה שלי כלפי כולם?". הגישה הנכונה היא שאנחנו משתוקקים לטוב, ולא יורדים אל הרע. אין מצווה לעורר מריבות. אנחנו צריכים להוסיף את ההשתוקקות לחיבור, ואז ודאי שנגלה את הקלקול. צריך רק להשתוקק כלפי מעלה, ובהתאם לזה נגלה את הירידה למטה.

אבל אם אנחנו לא משתוקקים כלפי מעלה, אז מלמעלה יגלו לנו את הקלקולים, והם יכולים להיות באופנים שונים: אי-נעימויות פתאומיות במשפחה, או בין החברים בקבוצה – כל מה שרק אפשר. אבל כל אלה הם סימנים לכך שהקבוצה אינה משתוקקת כלפי מעלה, ואז מתגלות הבעיות והצרות, בדרגה הגשמית. אפילו אם הקבוצה לא מאוחדת מספיק, אבל שואפת לאיחוד, אז מגלים לה את החסרונות של החיבור. ואם היא לא משתוקקת מספיק כלפי מעלה, אז מתגלים החסרונות בדרגה הגשמית או אפילו למטה מזה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 06.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להתעלות מעל לכל ההבדלים
מצרים, זה בינינו
הדרך אל המציאות המושלמת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest