דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא רוצה לקלל את הבורא!

לא רוצה לקלל את הבורא!

במצבים מסוימים, כך העליון מגלה את האחוריים שלו, כדי שאני אדבק אליו. כמו אב לבנו, הוא מראה לי איך צריך לשחק. בזה שאבא מקטין את עצמו עד לדרגה של הילד, אבא נראה מבין רק קצת יותר ומראה לו הבדל קטן, בין איך שהוא עכשיו ואיך שהוא צריך להיות. ואלה הם האחוריים של העליון, לא אבא במלוא קומתו, אלה הפער בין המצב הנוכחי של הילד ובינו עצמו, שעלה למדרגה אחת קטנה.

אפשר לומר, שגם את התמונה הנוכחית של העולם הבורא מציג לאדם, כדי שהוא, בדיוק כמו ילד, יתגבר על ההפרעות, בכך שמתייחס במלוא הרצינות למשחק הזה. אבל זה כבר תלוי באדם עצמו. אם הוא מרגיש שנמצא בהסתר אחד, שהכול בא מהבורא, כתוצאה מהעבר או תנאי מקדים לעתיד, אם פעם אחר פעם הוא רואה שלא מצליח, אז נשאלת השאלה, איך אפשר להתעלות מעל זה?

קודם כל, האם צריך לבקש להצליח? ודאי שלא. כי אז הוא פשוט ישתמש ברצון האגואיסטי הנורמלי שלו ויתרחק מהבורא.

יכול להיות, שצריך להתפלל לבורא, כדי שהוא לא ישלח סבל עבור המעשים הקודמים או עבור השכר העתידי? גם כן לא. כי גם התפילה הזאת תיוחד לאגו. היא אינה מיועדת לתיקון.

בשני המקרים האדם כאילו רוצה לומר לבורא: "אתה קירבת אותי אליך. אתה מאיר עליי עכשיו באור חזק יותר, ובתוכו אני מרגיש את עצמי יותר חלש, פגום ומקולקל. תיקח את האור שלך בחזרה, תתרחק ממני, כדי שיהיה לי יותר טוב!".

אבל בעצם צריך לבקש תיקון: "אני מסכים עם כל מה שאתה מלמד אותי. העניין הוא לא בזה. אפילו שאני ארגיש צרות ובעיות, אם זה לטובת התיקון. אבל כואב לי שאני מקלל אותך בתוך ההרגשות שלי, בין אם אני רוצה בכך ובין אם לאו. מכתב מהבנק, הזמנה למשטרה, כל אלה הן הצרות שלי. מצד אחד, אתה שופך עליי קצת אור ואני מרגיש שאתה קיים, אבל מצד שני, דווקא זה מחייב אותי לקלל אותך בכלים המקולקלים שלי. אני לא מבקש שתתרחק, בזה שתמנע ממני את נוכחותך והייסורים שקשורים לזה. אני מבקש דבר אחר, תתקן אותי! תתקרב גם בהרגשה, כטוב ומטיב. תן לי להרגיש שאתה טוב ומטיב".

כאן מופיעה בעיה גדולה מאוד, איך אפשר להיות דיין אמת לעצמי? כי אני צריך לבקש את זה, לא כדי שיהיה לי טוב, אלא רק כדי להצדיק אותו. "רק מזה כואב לי הלב. ואם לא כואב, אז תעשה שיכאב. לא אכפת לי מהייסורים ובכלל משום דבר, חוץ מדבר אחד: אני לא רוצה לדון אותך. העניין הוא לא בהרגשות הטובות שלי, פשוט אני רוצה להעלות אותך למדרגה העליונה ביותר, כך שתכונת ההשפעה והאהבה, שזה אתה, תהפוך אצלי לערך עליון".

אם האדם משתוקק לזה, אז הוא כבר מתחיל להתקדם נכון קדימה. דווקא כך צריך להרגיש את ההסתר האחד, וכך צריך לצאת ממנו.

מתוך שיעור על המאמר "הסתר וגילוי של השי"ת – א", 02.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הסתר יחיד זה גם קשר
האם אפשר בלי הייסורים?
אל תצעקו "לא!" על הסף…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest