דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא רוצה להיות בובה על חוט!

לא רוצה להיות בובה על חוט!

מתוך שיעור מס' 4 בכנס הקבלה בברלין.

כתבי בעל הסולם, "שמעתי", מאמר "אין עוד מלבדו": "הנה כתוב 'אין עוד מלבדו', שפירושו שאין שום כוח אחר בעולם, שיהיה לו יכולת לעשות משהו נגדו יתברך.

קיים רק כוח אחד ויחיד, שממנו נובע הכול. כל יתר הכוחות, אפילו המנוגדים לו, נכללים בכוח הזה ומתחלקים לסוגים רבים של השפעות שנועדו לנער אותנו היטב ולהוביל אותנו אל ההגדרה, ההרגשה, הגילוי של הכוח היחיד הזה.

ומה שהאדם רואה שיש דברים בעולם שהם מכחישים פמליא של מעלה מכחישים את קיומו של הכוח העליון היחיד, הסיבה היא, מטעם שכך הוא רצונו של כוח זה, על מנת שנרגיש את הכול מתוך ההפכים: מתוך ההבנה ומתוך הבלבול, מתוך ההסכמה ומתוך הכחשת קיומו.

וזהו בחינת תיקון, הנקרא "שמאל דוחה וימין מקרבת". כלומר, מה שהשמאל דוחה, גם זה נכנס בגדר של תיקון.

בין המקל והגזר, בין החושך והאור, בין הרגשת הטוב והרגשת הרע – נוצרים באדם באופן עקבי והדרגתי הרגשות המתאימים. בין התכונות ההפוכות זו מזו נוצרים רגשות חדשים, הגדרות חדשות, הבנות חדשות. כתוצאה מכך האדם מבין יותר, יודע יותר.

זאת אומרת שישנם דברים שקיימים בעולם ושבאו מלכתחילה על הכוונה להטות את האדם מדרך הישר, בכוונה.

אנחנו שואלים את עצמנו: מדוע לא נותנים לנו לראות שישנו בורא אחד בלבד, כוח עליון אחד שיצר את הכול? מדוע לא להראות לנו כיצד הוא פועל עלינו, וכיצד איננו יכולים לעשות בעצמנו מאומה, מאחר ואנחנו לחלוטין כבולים אליו?

אילו היו נותנים לנו הבנה כזאת, היינו הופכים לג'וקים קטנים. היינו פשוט ממלאים אחר כל הפקודות של הכוח העליון ולא היינו מסוגלים לעשות שום דבר אחר. אפילו לא היינו מבינים שאנחנו בעצמנו בובות על חוטים. וגם אילו היינו מבינים שאנחנו מריונטות, היינו מסכימים לכך. אולם הבורא רוצה לברוא אדם שיהיה שווה לו, חופשי כמוהו, מרגיש, מבין, שינהל הכול במקומו, מעליו. לכן הוא יוצר באדם תכונות שהן הפוכות ממנו. והאדם נע ונד בין שני ההפכים הללו, בין הפלוס והמינוס: קצת הרגשת הבורא, וקצת ההיפך ממנה.

באדם תמיד מתעוררות הרגשות כאלו. לכן נאמר במאמר שכל זה נעשה על מנת "להטות את האדם מדרך הישר", כדי שלא ימלא אחר אותן הפקודות שהבורא כל הזמן שולח לו.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס הקבלה בברלין, 29.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
היכן מסתתר חופש הבחירה?
תקן רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest