לא סתם לרצות

שאלה: מה הכוונה לדרוש תיקונים מהאור? מה הכוונה לפנות אל האור?

תשובתי: אנחנו צריכים להבין שהתיקון עצמו אינו תלוי בנו. אנחנו מהווים רצון לתענוגים, ואם אנחנו יכולים לעשות משהו, אז זה רק דבר אחד: להזמין פעולה מלמעלה. כל העבודה שלנו היא רק העלאת מ"ן, בקשה לתיקון, את העבודה עצמה מבצע הבורא. לכן הדרך שלנו נקראת "עבודת ה'".

את כל המאמצים שלנו בקבוצה ובלימוד אנחנו משקיעים כדי לשכנע זה את זה בנחיצות ההשתוקקות היחידה שעליה נאמר: "ישראל, אורייתא והקב"ה חד הוא". אסור לשכוח אפילו לרגע אחד, שאנחנו חייבים לבקש תיקונים. הכול ניתן לנו רק באמצעות התפילה, הבקשה, גילוי הנחיצות. אני לא סתם רוצה משהו מופשט, אלא רוצה לתקן את הכלים, רוצה להיות דומה לך, רוצה להיות גדול. כשילד מסתכל על המבוגרים, באופן אינסטינקטיבי הוא רוצה לגדול. וגם אני רוצה את אותו הדבר, אך לא רק רוצה, אלא דורש. כי הרי כוח ההתפתחות מגיע מהבורא. לא נגדל, אם לא נפנה אליו.

הבעיה היא שאנחנו מחשיבים את עצמנו לבני אדם פעילים. נדמה לנו שאנחנו מסוגלים לבצע דברים בעצמנו. ואילו במציאות, לא תלוי בנו שום דבר פרט לגילוי הרצון. אז כיצד עליי לגלות אותו? – בדרך של איחוד עם האחרים. גם להם אין כוחות, אך יש להם רצון, ויותר אינני צריך שום דבר. מהחברים אני מקבל רצון הרבה יותר גדול משהיה לי מלכתחילה. כשאני חדור ברצון הזה, אני משתוקק להתאחד איתם ולא נוחל כישלון. והנה עכשיו אני יכול לפנות לבורא.

בפעולה המשותפת בכנס "קבלה לעם" העולמי גילינו שאיננו מסוגלים להתאחד. עוד אף פעם לא ראינו את זה בצורה כל כך ברורה. מרחוק הסתמן קיר שעליו מתנפצים כל המאמצים שלנו. ועכשיו רק צריך לפנות לכוח האור, כדי שישבור את הקיר הזה. ואנחנו באמת יכולים לקרוא לו. בזמן הלימוד, במיוחד בזמן קריאת ספר הזוהר, אנחנו צריכים לדרוש תיקון, כאן ועכשיו, בזה הרגע אתה יכול לבקש ולקבל אור.

האגו שלך הפריע לך, קפאת כמו אבן: "ממי אני עוד צריך לבקש? משום מה אינני רואה שום בורא". נכון, אז בקש ממנו להתגלות, כדי שיהיה לך ברור איך וממי לבקש. אנחנו אגואיסטים ולא נוכל לפרוץ לבד את המחסום, כשהאגואיזם נעמד כקיר, אנחנו מבקשים כוח מהבורא כדי להתעלות מעליו.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 16.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
תהיה חצוף יותר עם הבורא
תפילת לב האבן
הכל תלוי בי!

One comment

  1. אלישבע זנדני

    כלומר העלאת המ"ן היא הדרך לבקש את התיקון והשאר תלוי בבורא. כח הדרישה מגביר את כח ההתפתחות בהתאם לבורא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest