לא להחמיץ את הרגע

שאלה: האנשים אינם מבינים עד כמה הם מושפעים מהסביבה. הם חושבים שהם פועלים באופן עצמאי. איך להסביר להם את תפקיד הסביבה?

תשובתי: לפי התפיסה ההמונית, "רע" זה פשוט כשאנחנו מזיקים זה לזה. אז בואו נהיה יותר טובים זה כלפי זה, בואו נתחבר. לא למען הבורא, לא לשם שמיים, אלא כדי שלכולנו יהיה טוב.

בעולם הגלובלי של היום אנחנו זקוקים לחיבור כולל וטוב. מדברים על זה המון אנשים שאין להם שום קשר לחכמת הקבלה, כולל אנשי צבא. פוליטיקאים פרגמטיים, מדענים ומומחים יבשים אחרים מודים פה אחד שהמצב הנוכחי פשוט לא משאיר לנו ברירה אחרת. כדי שיהיה לנו עתיד, אנחנו חייבים להתחבר.

אבל האגואיזם מפריע לנו להתחבר. כדי להתעלות מעליו, אנחנו צריכים להנהיג חינוך כולל וללמד את חוקי העולם האינטגרלי. אחרי שהעובדות גרמו למומחים לשנות את דעתם, עכשיו צריך לשנות את דעת הקהל באותה הצורה.

אני צריך לשרת את כלל החברה, לא מתוך אלטרואיזם, אלא מפני שאני חלק ממנה. ככה זה, מה לעשות.

בצורה כזאת זה יהיה מקובל על כולם, הכול תלוי בהגשה, בהסברים שלנו, שצריכים להתבסס על עובדות שאין עליהן עוררין. במקום יריות בודדות צריכות להיות "הפצצות מסיביות" שמסתמכות על דבריהם של אנשים חשובים ובולטים, שמאשרים פה אחד: זה באמת כך. בסופו של דבר אנחנו פשוט נפתח להם את הדלת אל הבמה, והם ישחקו את תפקידם ויעשו את כל העבודה.

בכל יום צריך לאסוף את הנתונים ואת דעותיהם של אלה שהעולם שומע להם, ולגרום לקולם להישמע יותר ויותר. היום לא חסרים חומרים כאלה, צריך רק להכין אותם ולהביא אותם לקהל הרחב, כמה שיותר מהר.

אפילו הסינים מתחילים לדבר על חיבור, מפני שהם מגלים את המשבר גם אצלם, בצורה גרועה יותר מאירופה. הכול משתנה בצורה מהירה ובלתי צפויה לחלוטין. אתה כביכול סובבת תפוח שנראה לך אדום ויפה, ופתאום אתה רואה שמצידו השני הוא רקוב לגמרי. וזאת צרה עולמית, לא בעיה פרטית.

מפגשי הפסגה מסתיימים באפס תוצאות. המנהיגים לא רק חסרי אונים, אלא גם לא יכולים לומר שום דבר. וגם לא מצפים מהם כבר למילים נכונות. ועידות הפסגה הופכות לשגרה פורמלית וההחלטות שלהן מתקבלות עם כמות נכבדת של פטאליות.

העולם כבר מיואש, ודווקא בתקופת המעבר הזאת, כל עוד הייאוש לא עלה על גדותיו והפך למהפכות ומלחמות, אנחנו צריכים לעזור לעולם בהבנת הבעיה והדרך לפיתרונה. זהו הזמן המתאים ביותר להפצה. אם נחמיץ את הרגע, הצד הרקוב של התפוח יגלה את כל מרירותו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מתן תורה", 08.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הסביבה חזקה יותר מהאגואיזם שלי 
דוגמא מוחשית והסברים הגיוניים
הפצה: פשוט ולעניין

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest