דף הבית / כלכלה / כסף / לא יקרה אסון, עבור העשירים שוב ישלמו העניים

לא יקרה אסון, עבור העשירים שוב ישלמו העניים

Laitman_2011-02-03_3788_w.jpg

דעה: (א. באולין, מנכ"ל של Zerich Capital Management): המשבר ממשיך, אבל לא יהיה מצב של אי תשלום חובות במדינות הדרומיות של אירופה ולא תתרחש ההתמוטטות של האיחוד האירופי. הרי זה יזמין תגובת שרשרת בכל העולם, נפילה בצריכה ובתוצר המקומי הגולמי בעולם יותר מ-20%.

התרחיש החילופי הוא עדיין רק אחד: שלילת ערך החובות ואינפלציה. כרגיל, הכי עניים כמו אסיה, אפריקה, דרום אמריקה ורוסיה צריכים לשלם עבור הכי העשירים שחיים במשך 30 השנים האחרונות לא לפי היכולות שלהם.

הרי הצמיחה הכלכלית של העשורים האחרונים עוצבה בזכות אשראי זול ונגיש, עידוד צריכה וחומרי גלם זולים.

המדינות המפותחות בזכות המוניטין שלהן הלוו כספים בריבית נמוכה והעבירו רפורמות סוציאליות וכלכליות. וכל זה כשעלות הכסף היא נמוכה, ונמצאת בגירעון בתקציב וגדילת החובות.

כעת הכלכלה העולמית היא גלובלית, ונפילה של מדינה אחת תגרום לתגובת שרשרת. ובזה לא מעוניינים לא הכלכלנים ולא הפוליטיקאים. האינפלציה תציל את כולם. האפשרות הזאת תהיה יותר אכזרית עבור העניים, אשר 90% מתקציב שלהם הולך לצרכים הבסיסיים, כמו מזון ותשלום עבור שכר דירה. הכלכלה העולמית בנויה בצורת פירמידת אשראי. עכשיו היא צריכה או להתנפץ או לרדת בערכה. היא ממשיכה לגדול על חשבון האינפלציה, הדפסת כסף (ניירות ללא כיסוי) ומוצרים נצרכים. המשאבים האנושיים והטבעיים של המדינות המתפתחות מתחלפים בשווה ערך של כספים מיתולוגיים.

ברגע שאזור אירופה יעבור לאג"ח אחידות, המשבר ייפסק ותתחיל ירידת אינפלציה מתונה, הבעיה תיפטר כשגרמניה תשלם את הבעיות של ספרד ויוון, ובמקרה הזה יסבלו רק האזרחים העניים של המדינות האלה.

תגובה: ובדיוק בשביל האזרחים האלה חייבים להחדיר את החינוך האינטגרלי, עזרה הדדית משותפת ולימודים, כדי לא להפוך את המובטלים לבעיה סוציאלית אין סופית.

ידיעות קודמות בנושא:
13 רעיונות להצלת העולם
המרשם להצלת הקפיטליזם
לאן העולם מתדרדר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest