דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבול שעוזר לצאת מתוך עצמי

מבול שעוזר לצאת מתוך עצמי

להשגת תכונת ה"בינה", כלומר להשגת החרות, נדרשת עבודה גדולה. ולכן האדם צריך תמיכה גדולה מאוד מהסביבה, שכל הזמן תעורר בו את גדלות וחשיבות המטרה.

ובהתאם למידה שהוא יחזק את התומך העיקרי הזה, אז במידה הזאת הבורא יוכל להכביד את ליבו של פרעה מצד "קו שמאל" ולשלוח לו את השאלות: "מי ה' אשר אשמע בקולו?" ו"מה העבודה הזאת לכם?". כל השאלות, הספקות, הבעיות האלה ישתלטו יותר ויותר על האדם, עד שיהפכו ל"מי מבול", שמוכנים להטביע אותו.

ואז הוא יצטרך לחפש הצלה, ואז מתוך פחד ובעזרת הסביבה הוא סוף סוף יגיע למסקנה, שאפשר להינצל רק בתוך תיבה. תיבה, זה נקרא השפעה ללא תנאי, שרק בתוכה הוא יכול להסתתר מהמבול.

"ואדם הזה יכול להיות תמיד בשלמות, מטעם שהוא שמח בחלקו". אבל הוא לא מסתתר בתיבה כדי להיות שמח, שרכש שלווה וכדי להסתפק במועט. הוא עושה חשבונות מעל לאגו שלו, מעל לרצון לקבל. הוא לא לוקח בחשבון מה יקרה עם האגו שלו, עם הרצונות שלו, בחיים שלו. כל החשבון נעשה למעלה מזה: רק לטובת החיבור, האיחוד, כלומר מה שיוצא מחוץ לעורו, מחוץ לאינטרסים האגואיסטיים העצמיים.

אבל, כל זה קורה רק אם האדם מתקדם בצורה עקבית ובסופו של דבר מגיע למסקנה, שהוא זקוק לתיבה, שחייב להתעלות מעל לחשבונות העצמיים. מי המבול, השאלות "מי?" ו"מה?" באים כדי לעזור לו להתנתק מהחשבון בתוך האגו שלו ולקבוע קשר עם הנקודה הפנימית של הקבוצה.

לזה הוא צריך את עזרת הבורא, שאליו הוא פונה בתפילה כדי להתקדם ולהתחבר יותר ויותר עם הקבוצה. "פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול", בכל העבודה הזאת, במשך "שבע שנות רעב". אבל זה רק בתנאי שהאדם צובר אותן, בכך שמחבר למטרה אחת את כל ההפרעות ואת כל היגיעה שלו, בכך שמשתדל כל פעם לממש בצורה נכונה את התנאים שמתגלים לו. אז אפשר לומר שהוא מתקדם.

כמו בסיפור עם נוח, שלא משיג את ההצלה מייד ובבת אחת. זהו סיפור ארוך על איך שהוא בונה את התיבה, איך מגיע להחלטה שהוא צריך תיבה, אוסף שם את כל התכונות שלו, את כל דרגות הרצון. ורק לאחר שכל הרצונות והתיבה עצמה מסודרים, האדם יכול להסתתר בתוכה.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 31.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תיבת איחוד בקֵרֵב המבול הסוער של החיים
איך אפשר להינצל מסערת הספקות?
מבול מים, בעבודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest