דף הבית / קבלה ומדע / טבע / סופות הוריקן מזהירות את תושבי כדור הארץ

סופות הוריקן מזהירות את תושבי כדור הארץ

rav_2008-11-07_blackpool_sea_img_3379_w.jpg

דעה: הטבע מזהיר את האנושות מהאסון המתקרב, אך האנושות לא רוצה לשמוע את זה. אסונות הטבע האחרונים הופכים להיות יותר איומים ופחות צפויים, אולם האנושות כמעט ולא לומדת מהאסונות. בדרכם של הטורנדו והצונאמי, עדיין עומדים כורים אטומיים וערים חסרי הגנה.

סופות ההוריקן נהיו חזקות יותר ומתרחשות בתדירות גבוהה יותר. המסלול שלהן קשה יותר לחיזוי וקשה יותר להתכונן אליהן.

לדוגמה, סופת ההוריקן הנוכחית, "סנדי", נעה במסלול שאינו סטנדרטי לחלוטין. הסופה עברה את פלורידה, לואיזיאנה, ונכנסה ליבשת בקו הרוחב הצפוני יותר. התופעה הזאת מאוד חריגה – סופות הוריקן לא התנהגו כך בעבר. בנוסף, "סנדי" הייתה בדיוק פי שניים גדולה יותר מעמיתיה.

מספר סופות ההוריקן בשנה גדל ב 20%-30%, וקודם כל, גדל מספר סופות ההוריקן רבות העוצמה שביניהן. לכן יש צורך להתכונן למגוון רחב הרבה יותר של הפתעות. סופות בעוצמה כזאת לא יגיעו עד לרוסיה, והופעתן במקום אינה אפשרית, כי מולדתן היא האוקיינוס. אבל גם אצלנו יפקדו אסונות טבע משלנו. מספר סופות הטורנדו במרכז רוסיה כבר עולה בצורה דרסטית.

התייחסותי: אנחנו לא ממלאים את תנאי האיזון עם המערכת הגלובלית האינטגרלית של הטבע בכך שאנחנו מתערבים בו בכל הדרגות – דומם, צומח, חי, ובמיוחד, האדם. החברה שלנו היא לא אינטגרלית, אלא אינדיבידואליסטית, ולא נמצאת באיזון. אי שמירת חוק האחדות של הטבע מאיים עלינו באסונות.

הטבע יאלץ אותנו לשנות את האופי שלנו משנאה ותחרות, לאחדות ושיתוף פעולה, בניגוד לרצוננו. אנחנו יכולים לפעול כמו ילדים חכמים – להבין ולהפחית את הסבל מראש, לפני האסונות, על ידי כך שנתקן את עצמינו.

ידיעות קודמות בנושא:
הדמעות לא יעזרו
כמות אסונות הטבע הושלשה
הלקחים מאסונות הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest