דף הבית / משבר עולמי / לאן הגלגל שלי צריך להסתובב?

לאן הגלגל שלי צריך להסתובב?

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם": "ועל כן בדורנו זה, כשכל יחיד מסתייע באושר החיים שלו, מכל מדינות העולם, הנה הכרח הוא, שהיחיד נעשה בשיעור הזה משועבד לכל העולם כולו, כמו הגלגל בתוך המכונה".

זה נאמר בצורה יפה וציורית, אך כדי שכל אחד מאיתנו יגיע לכזה שיתוף פעולה, חסרה לנו הרגשת הזולת. לא ברור לי כיצד אני צריך להסתובב ביחס לכל אדם בעולם, ומה זאת אומרת "להיות גלגל במכונה".

האם זה אומר שעליי להרגיש כל אדם כמו בן משפחה? הרי במשפחה, אם אני משנה במקצת את ההתנהגות שלי, אני רואה כיצד האחר מגיב על כך: האם זה יהיה לטובתי או לרעתי, כיצד הוא יתייחס לזה, אלו רגשות זה יעורר בו. האם בצורה כזאת אני צריך לקחת בחשבון, בראש ובלב שלי, את כל האנושות?

לכן מגיעה חכמת הקבלה ומסבירה שזה אפשרי, אך לא בכלים שלנו. רק אותו הכוח שברא אותנו ויורד על כולנו ככוח אינטגרלי, מסוגל לשנות אותנו ולהביא לקשר אינטגרלי בינינו.

אך אנחנו חייבים להזמין את השפעתו עלינו, מפני שזה לעולם לא יקרה מעצמו. רק הוא יכול לשנות את הטבע האגואיסטי (שגורם לי להתחשב רק באינטרסים שלי מבלי להרגיש את הזולת), לטבע אחר, שבו פתאום ארגיש שאני מחובר עם כולם ונמצא איתם ברשת אחת, במנגנון אחד של גלגלי שיניים, שבו כל אחד יודע כיצד עליו להסתובב, מה הוא מזמין בכולם על ידי הפעולות שלו, וכיצד כל האחרים משפיעים עליו. על בסיס זה, תהיה לו ההרגשה הכללית של כל המנגנון.

חוץ מזה הוא גם מקבל את השכל הכללי וההרגשה הכללית של כולם. הוא מתחיל להרגיש את כל האנושות, את כל כוחותיה, כל עוצמתה וכל חכמתה, ובכלל כל מה שיש בכולם, כשלו. בנוסף לכך, הוא מתחיל לגלות בכל זה את אותו הכוח שהוא הזמין לשינוי הטבע שלו על ידי ההתכללות והרגשת הרשת הזאת. וזה נקרא גילוי הבורא לנברא. אותו הכוח שברא אותנו ושומר על הרשת האגואיסטית, מחייב אותנו לאחר מכן להזמין אותו כדי שנשנה אותה, ובצורה כזאת נשיג אותו עצמו.

כל השינויים שעלינו לעבור, כולל הדרישה שאליה עלינו להגיע, דרושים כדי שיתגלה הכוח העליון, הבורא, ונוכל להרגיש אותו ברשת הקשר שבינינו. אם כך, יש כאן עלייה מאוד טובה ומיוחדת שאנחנו חייבים לעבור ולהגיע לעולם האינטגרלי החדש, להיות מקושרים יחד ולגלות בתוכנו את הכוח העליון. רק כך נגיע להכרה, להרגשה, לתפיסה ולגילוי של המציאות החדשה, חסרת-הגבולות.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם" – פתח תקווה, 08.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אף אחד כבר לא יצליח להסתתר בעולמו הקטן והחם
העולם שאליו נולדת האנושות
בעיה משותפת לשבעה מיליארדים

2 comments

  1. ואלרי מנהריה

    ***** מחפשת מילים חיוביות עם שורש של "ד-ח-פ".
    ע"מ להבין, להרגיש את המועילות של דחפים בלתי פוסקים לפעול למען הקבוצה, למען הקבוצות כולם, להמציע כל מיני דרכים, להגשים אותם…
    כי למעשה אין מילה מחליפה לתחושה זו.
    אז כמה זה באמת מועיל אם בכלל.
    או שאין בזה שום תועלת (והכוונה היא לגמרי לא אישית!!!!)

  2. האם במחשבות שלי וברצון החזק שלי שכולנו נתחבר באור השם אני יכולה בעזרת כמיהה זו לקדם במשהו את התיקון? תודה רב.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest