דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כשהנשמה תתחיל להבין כל מילה

כשהנשמה תתחיל להבין כל מילה

שאלה: מאוד משכנעים אותי דבריו של בעל הסולם על כך שאין לנו שום אפשרות להבין בשכל הארצי את הרוחניות. הרי אם היו רוצים פשוט למשוך אותי, היו מבטיחים לי את ההיפך. אך בכל זאת זה מצער להכיר בכך שהיום אינני מסוגל להבין דבר.

תשובתי: אינך מבין מפני שאין לך את החושים הרוחניים: ההבנה הרוחנית, ההרגשה הרוחנית. אני תמיד נזכר בדוגמה בולטת מאוד שקיבלתי כשעבדנו על העיבוד המוסיקלי של ניגוני בעל הסולם. כל הזמן עמד לידינו החתול של בעל הדירה. אנחנו בכינו והתרגשנו והוא שכב לו שם בקור רוח, ורק הזיז מעט את אוזנו כשהמוסיקה הייתה חזקה מדי. הרי שנינו חיים בגופים בהמיים, באותו עולם, אך הוא אינו יכול להבין אותי. חסרה לו היכולת להרגיש. כיצד אפשר להסביר לחתול אלו רגשות אנחנו רוצים להביע במוסיקה?

אך תאמינו לי שללמד חתול להבין סימפוניה זוהי משימה מסובכת פחות מללמד אותנו להבין את הרוחניות. הרי הוא נמצא באותה הדרגה, בעולם הזה, ואנחנו חייבים לקבל השפעה חזקה הרבה יותר, השפעת האור העליון, שיביא אותנו להרגשת העולם הרוחני. ואז, לפי אותה ההרגשה, תתחיל מייד להבין כל מילה של המקובל. אתה תשמע מילים בשמיעה החיצונית ויתחילו להתגלות בך רגשות פנימיים. תאר לעצמך שאתה מדבר לחתול והוא לפתע התחיל להבין אותך…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 13.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המחלה: שבירה מוחלטת

עכשיו אני מבין!

ואז תיזכר בכל מה שלמדת

One comment

  1. כבוד הרב לייטמן שלום.

    אפשר לפני ניתוח לכוון לעבור את המחסןם?
    מה התיקון שעלי לעבור? מאחר שנימצאו ציסטות מרובות בכבד בשחלה ועל יד הכליות?
    האים למילה ציסטה יש משמעות בקבלה?
    אני מבקשת סליחה על השאלות האישיות.
    בכבוד רב
    מרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest