דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כמו אֵם דואגת שעוקבת אחרינו מבלי שנראה

כמו אֵם דואגת שעוקבת אחרינו מבלי שנראה

לאחר שבעל הסולם סיים לכתוב את הביאורים הגדולים שלו: מהו רצון הבורא, מהי מטרת הבריאה ומהן הדרכים להשגתה, לאחר שהוא ירד אלינו והסביר את זה, נשאר לנו רק להתכלל בשיטה שלו. להשתדל להבין אותה בשכל, להרגיש אותה בלב, כדי שהאור יעבור דרכנו, ימלא אותנו, ויאפשר לנו להבין את המהות הפנימית של המילים הללו.

בואו ניתן לכל מילה שלו להתחיל לחיות בתוכנו כמו מנגנון פנימי, כמו אמצעי, כמו כלי שיתחיל לעבוד בנו בצורה שבה אפילו לא נצטרך לחשוב על זה. לא נצטרך לתכנן שום דבר. הלימוד הזה יתחיל לחיות בנו ולבצע דרכנו פעולות, כתוצאה מכך שביטלנו את עצמנו. זאת העבודה של גלגלתא ועיניים, שמבטלים את עצמם לשם האח"פ ולוקחים את הרצון שלהם, ומהצד השני, הם מתחברים עם האור, והוא מתחיל לפעול דרכנו.

אנחנו לא עושים חשבון לעצמנו על מה שאנחנו עושים ואיננו יודעים מה עלינו לעשות. אלא האור מכוון אותנו ודווקא הוא זה שמבצע את הכול. על זה כתוב "אני ראשון ואני אחרון" ו"אין עוד מלבדו".

כל העולם מבטל את עצמו בצורה כזאת. אך אם אנחנו נבטל את עצמנו ביחס לפעולות האור, על ידי היגיעה שלנו, ולא סתם נהיה מופעלים על ידי היד שמסובבת אותנו מבפנים, כמו בובה בתיאטרון בובות –זה יהיה הבדל גדול מאוד. הרי כשאנחנו מבטלים את עצמנו מתוך רצוננו החופשי, אנחנו מרגישים כתוצאה מכך את היד שמפעילה דרכנו את העולם. אנחנו לומדים מהיד הזאת את כל המנהגים שלה, את כל המשחק, את כל התוכנית. אנחנו מתחילים להכיר אותו, את המנהיג, את הכוח העליון.

כל העולם מבטל את עצמו, ואין לו ברירה אחרת. אך אנחנו חייבים לבטל את עצמנו מרצוננו, ואם נעשה זאת, נוכל להידמות לבעל הסולם, שעשה בדיוק את אותו הדבר, ולמקובלים האחרים. בזכות זה הוא הפך מעבד פשוט של הבורא לעבד נאמן, שדרכו זורמת כל החכמה שאפשרה לו להגיע למלכות דאין סוף ולהתכלל שם, כדי להרגיש את כל המציאות וכל האור שממלא אותה.

אנחנו צריכים להודות לבורא על כך שהוא שלח לנו כזאת נשמה גדולה. בעל הסולם כתב שהוא לא היה מסוגל יותר לראות את סבלם של בני האדם. אך לא מדובר על הסבל האגואיסטי הפשוט. הרי אנחנו לא מחפשים מילוי יותר נעים לגוף שלנו, כמו עשב ירוק יותר לפרה שלנו, אלא אנחנו רוצים להכיר את מי שמנהיג אותנו, את מי שמניע את הכול.

אנחנו רוצים להבין אותו, להכיר אותו, לגלות אותו, כדי שיתלבשו בנו השכל והרגש שלו. אנחנו רוצים להתחבר איתו כך שהלב והמוח שלנו יידבקו ללב ולמוח שלו. ואז כל הבריאה, כל המטרה שלה, כל העולמות שעליהם מספרים לנו המקובלים, ואפילו מה שנמצא מעליהם, שאיננו מסוגלים לכנותו בשם – כל זה יהפוך להרגשה ולמילוי האמיתיים שלנו. זה אותו המצב שהכין לנו האדם הזה.

לכל אורך ההיסטוריה אין עוד אדם יקר וחשוב עבורנו כמוהו. ודאי שאיננו מסוגלים למדוד את הגובה האמיתי של כל מקובל – כולם קדושים עבורנו. אבל בעל הסולם עשה עבורנו את מה שאף אדם אחר לא עשה בכל ההיסטוריה. ולכן אנחנו גאים בכך שיש לנו אב רוחני כזה שדואג לנו. אנחנו צריכים להרגיש איך מיום ליום, ככל שאנחנו מתקדמים, הוא עוקב אחרינו ושמח מכל צעד שאנחנו עושים

מתוך שיחה לכבוד יום פטירתו בעל הסולם,08.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יום הזיכרון של בעל הסולם
בספרים האלה נמצא אור האמת
להשׂיג את גדלותו של בעל הסולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest