דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יום הזיכרון של בעל הסולם

יום הזיכרון של בעל הסולם

בעל הסולם, אגרת ל"ט: "ותדע נאמנה, שעדיין לא היה מזמן האר"י ז"ל עד היום הזה, מי שיבין שיטת האר"י ז"ל על שורשו. והנה ברצון עליון ית', זכיתי לעיבור נשמת האר"י ז"ל, לא מפני מעשי הטובים, אלא ברצון עליון, שנשגב גם ממני עצמי, למה נבחרתי אנכי לנשמה נפלאה זו, שלא זכה בה אדם מעת פטירתו עד היום, ולא אוכל להעריך בענין זה מפני שאין דרכי בזה לדבר בנפלאות..."

בעל הסולם לא גילה נפלאות (סודות עליונים) מפני שזאת לא הייתה דרכו, ולנו פשוט אין אפשרות כזאת… אך בכל זאת אנחנו רואים מתוך כתביו איזה אדם מיוחד הוא היה, ושהוא נשלח אלינו מהשמיים. הנשמה הזאת נועדה לחבר אותנו למערכת העליונה. אני אפילו לא יודע כיצד לכנות אותו. זה לא "אדם", זה לא כוח אנושי, זאת לא נשמה שהייתה יכולה להימצא בינינו, ושניתן להידמות ולהתקרב אליה.

אני זוכר את זה מהזמן שבו הייתי ליד המורה שלי, הרב"ש. אתה נמצא ליד גוף פיזי: לוקח אותו לסאונה, מסיע אותו לים, מטייל יחד איתו, מטפל בו בבית החולים לאחר הניתוח, אבל כל זה רק גוף. והנשמה שנמצאת שם בפנים, היא משהו נפרד ממך, ואינך יכול לגעת בה בשום צורה, מה שלא תעשה. היא נמצאת במימד אחר, ואין שום קשר בינה לבין הגוף.

ואם כך אני הרגשתי ליד הרב"ש, אי אפשר אפילו לדמיין כיצד הוא הרגיש ליד אביו הענק, אדם שכתב את "תלמוד עשר הספירות", את פירוש "הסולם" לספר הזוהר, שידע להסביר בשפת ההשגה הרוחנית כל מילה שכתובה בספרים הקדושים בשפת הרמז או האגדה. זה פשוט לא היה בן אדם!

אנחנו זכינו לכבוד גדול בכך שאנחנו יכולים לפחות במקצת להתייחס לגילויים שלו, ולפי מידת ההבנה המוגבלת שלנו, לפי הרצונות הלא מתוקנים ולפי חוסר ההשגה הרוחנית, בכל זאת להתחיל ולממש את שיטתו. אנחנו חייבים להיות מודעים לכך ולהודות על כך שניתנה לנו הזכות הזאת, שאותה עדיין איננו מבינים, להיות בקשר עם נשמה ענקית כזאת.

זה כמו תינוק שנולד כנסיך אצל המלך, שלכאורה לא ברור מדוע הוא זכה לכך. כך גם אנחנו עכשיו נולדנו וזכינו להשתייך לאותן הנשמות המיוחדות, שנבחרו מכל האנושות, שבכל זאת יודעים מה קורה איתם, מבינים את הסיבה והמסובב, את כל התהליך ואת כל מה שמתרחש בעולם. ובזכותם אנחנו לא נישאר עיוורים ומסכנים.

מתוך שיחה לכבוד יום פטירתו של בעל הסולם, 08.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בקצה השרשרת הענקית של הנשמות
כמו אֵם דואגת שעוקבת אחרינו מבלי שנראה
בספרים האלה נמצא אור האמת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest