דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בספרים האלה נמצא אור האמת

בספרים האלה נמצא אור האמת

אף אדם לפני בעל הסולם לא גילה את המשמעות האמיתית של האהבה לזולת. הנושא הזה מוצג בשפע בכל המקורות, נכתבו הרבה רומנים נפלאים ויצירות אחרות שמשבחות את אהבת הזולת, אהבת אחים, אהבה בין חברים, ההכרח לוותר על עצמך… רבים דיברו על כך! כל פוליטיקאי שרוצה להגיע לשלטון מדבר על כך שהוא אוהב את כולם. כל גנב חושב שהוא נאבק על הצדק.

אך בעל הסולם יצר קריטריון לבדיקה אמיתית, הוא מניח את הכול על המאזניים הנכונות, הוא מבסס את הכול על בירור שלא ניתן לטעות כשעורכים אותו. כשאנחנו קוראים את מה שהוא כתב, אנחנו יכולים להיות בטוחים שאיננו יכולים להישאר עם הדעות הקדומות. או שאתה צריך לעצום עיניים ולהשתדל לשכוח את כל מה שהוא כתב עליו, ואז עוד איכשהו תוכל להתקיים כמו מקודם ולהמשיך לחיות את חייך הבהמיים למען האגו שלך, או שאתה חייב להשתנות!

הוא בנה את כל שיטת הבירור בצורה כזאת שלא ניתן לעמוד בפני הגילויים שלה. לאחר שאתה קורא את כל המאמרים שלו אתה כבר מרגיש שאתה חייב לברר את הכול עד הסוף. הכתבים שלו בנויים בצורה כזאת שרק אם אתה מכיר את כולם וחוזר עליהם שוב ושוב, בוחן אותם מצדדים שונים, חורש אותם לאורכם ולרוחבם – רק אז אתה מתחיל סוף סוף להבין את התמונה הכללית.

לא תוכל לקרוא איזשהו חלק קטן ולהירגע מכך שכבר הבנת את הכול. ההבנה מגיעה רק כתוצאה מקריאה חוזרת ונשנית, מההתחלה ועד הסוף ומהסוף להתחלה. רק לאחר שאתה משנן את זה כמה פעמים, תוכל להתחיל לקשור את המושגים יחד ולבצע ביקורת עצמית, ואז כבר לא תוכל לברוח.

מי שלא לומד את בעל הסולם, בדרך כלל חושב שהוא צדיק גמור ומאמין שכבר אין לו עוד מה לבקש, אין לו על מה לחזור בתשובה. ורק כשהאדם מתחיל ללמוד לפי שיטת בעל הסולם, הוא מבין עד כמה הוא הפוך מההשפעה, עד כמה הוא מקולקל, וכל התורה נכתבה דווקא בשבילו, מפני שהמאור שבה מחזירו למוטב.

ואם אנחנו קוראים את כתביו של בעל הסולם, כדי לברר בעזרתם את היצר הרע שלנו, וכן למשוך את אור התיקון – אז הם פועלים עלינו ועוזרים לנו להתקדם. לפי תוכנית הבורא: "בראתי יצר רע ובראתי לו תורה תבלין". את כל השלבים האלה אנחנו מממשים בזכות העבודה עם כתביו של בעל הסולם.

מתוך שיחה לכבוד יום פטירתו של בעל הסולם, 08.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יום הזיכרון של בעל הסולם
כמו אֵם דואגת שעוקבת אחרינו מבלי שנראה
בקצה השרשרת הענקית של הנשמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest