דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כמה גדולה היא בריאתך

כמה גדולה היא בריאתך

הבורא רוצה שהמגדל שלו יתמלא באורחים ששווים לו. זאת אומרת שצריך להיות להם רצון ענק, דו-צדדי, גם רע וגם טוב, גם הטבע של הבורא וגם הטבע ההפוך לו. אם הנבראים עולים ברצונותיהם לגובה הבורא עצמו, כשביסודם מונח הטבע האגואיסטי, ההפוך לו לחלוטין, בכך הם נפרדים ממנו, כביכול קמים נגדו.

לאחר מכן הם מתקנים את עצמם, ומלבישים על האגו שלהם, על הרצון ליהנות, את הכוונה על מנת להשפיע. מי שעוזר להם לבצע את התיקון הזה הוא הבורא, האור המחזיר למוטב. כתוצאה מכך, הם רוכשים את כוח הבורא. ואז הנברא מתחיל לכלול בתוכו שני כוחות: את כוחו העצמי הפנימי, הרצון ליהנות העצום והשווה לבורא, ומעליו את כוח ההשפעה, שגם הוא עצום ושווה לבורא.

כך נוצר הנברא, שבטבעו הפוך לבורא ועצמאי ממנו, ומהצד השני, בדיוק שווה ודומה לו. כתוצאה מהפער בין שתי המערכות המקבילות הללו: המערכת הפנימית האגואיסטית והמערכת החיצונית המשפיעה, האדם מתחיל להיות חכם ולהבין את הבריאה מן הקצה עד הקצה. הרי לא קיים דבר מלבד שני הכוחות הללו, שפועלים בבריאה. ואז, באמצעות השליטה בשני הכוחות הללו, ובאמצעות הידע כיצד להשתמש בהם (שנקרא "חכמה"), הנברא יכול להיות כמו הבורא, ועדיין להישאר נברא.

ברגע שהתוכנית הזאת מתחילה להתממש בפועל, ומתחילים להשתתף בה כל הכוחות הללו, היא כוללת את הבריאה כולה, ולא נותר שום כוח שיכול לעמוד מולה ולהתנגד לה. לכל כוח יש תפקיד משלו, וכל כוח תורם לשלמות.

לכן מסופר שהמלאכים בהתחלה התפלאו מדוע הבורא ברא אדם כל כך רע ואגואיסטי, ושאלו: "הצרה הזאת למה לך?!" אך בסופו של דבר הם ראו שכל הכוחות הללו משלימים זה את זה למערכת מוגמרת ומושלמת, ובשום אופן לא ניתן לעשות אחרת. ואז הם הסכימו ואמרו: "ה' אדוננו, מה אדיר שמך בכל הארץ", כלומר בכל הרצון הזה (המילה "ארץ" באה מהמילה "רצון"), שנברא על ידי הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 27.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להכיר את עצמך ולהכיר את הבורא
לעמוד מול הבורא ולהיות כמו הבורא
בין שמיים וארץ

One comment

  1. שולמית אילת

    בס"ד לכ" כולנו
    הבורא ברא בריאה מושלמת,הכל בכל מכל מכילה, כלום לא מיותר בה,"סור מרע ועשה טוב בחוכמה"]תעשה עבודת בירורים,תבנה את הכלים,תכשיר אותם לעבודה,כלי כשר הוא כלי שר ומוכשר,בכישרון הוא מזמר ברון,מתהלך במזדרון ונכנס לסלון, עד שהוא מוזמן להיכל המלך להתארח בצילו,עכשיו הוא יודע את בוראו,אוהב אותו,משבח ומהלל את יוצרו ויצירתו.מה נעים ומה נחמד להיות בצל המשובח.כולנו ביחד נשיר ונהלל הללויה.השבח לקל בורא עולם הפותח שפתי ופי יגיד תהילתך.יהי רצון שכולנו נגיע לגמר התיקון ונקרין אור על העולם כולו בקרוב ממש.א,כ,י,רצון.שלכם שולמית אילת קבוצת-אונו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest